BN takut bayang-bayang sendiri video klip ajak mari mengundi pun tak lulus

Rosnah Abd Rashid Shirlin in Undilah video
BN betul-betul tersepit dan takut kepada bayang-bayang sendiri. Apa sahaja yang dilakukan oleh orang lain selain dari Umno/BN akan dicurigai.

Itulah yang berlaku kepada Klip Video undilah, di mana ianya tidak diluluskan oleh kerajaan walaupun ramai pemimpin BN mengambil bahagian dalam Klip Video tersebut. Malah klip itupun tiada unsur berkempen parti hnaya mengajak rakyat mengundi itu sahaja tidak lebih dari itu.

Namun oleh kerana takut kepada bayang-bayang sendiri maka ianya dihalang dari ditayangkan di stesyen TV kerajaan.

enerbit video siaran pengumuman khidmat awam, 'Undilah' - Pete Teo - menyifatkan dakwaan klip video itu mempunyai mesej tersirat yang yang memihak kepada pembangkang sebagai "mengarut dan tidak masuk akal".

Semalam, ahli parlimen Kota Belud Datuk Abdul Rahman Dahlan dalam tweeter menulis video yang diarahkan tidak disiarkan di stesen televisyen di seluruh negara oleh Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia, minggu lalu kerana "penuh dengan mesej separa sedar.”

"Ia mengandungi nada anti kerajaan tanpa disedari oleh penonton."

Abdul Rahman juga menulis bahawa perkara pokok yang dibincangkan boleh diterima tetapi video itu condong kepada mesej-mesej yang cuba dibawa oleh pembangkang.



Itulah sikap jumud dan kolot BN yang tidak mempunyai jiwa besar dan penuh dengan buruk sangka.

Comments