Pangkah Kertas Undi : TUBUH SURUHANJAYA DIRAJA siasat Pengkhianat Negara tipu rakyat.

Saya menggesa pihak berwajib menyiasat pengakuan beberapa orang bekas anggota tentera yang menyatakan mereka memangkah kertas undi sehingga lenguh tangan. Semua itu dilakukan oleh mereka atas arahan pihak atasan.

Sejak dari dahulu PAS mendakwa terdapat penipuan dan penyelewengan dalam undi pos tetapi SPR membutakan mata dan memekakkan telinga mereka. Mereka membuat penafian setiap kali PAS membuat dakwaan. Pengakuan bekas wira negara ini mengesahkan segala dakwaan PAS selama ini.

Ini bermakna keputusan pilihanraya di kawasan terbabit yang mengandungi undi pos semuanya boleh dipersoalkan. Siapakah yang hendak dipersalahkan dalam hal ini.

Siapa petualang negara yang berani menipu rakyat dan mempermainkan undang-undang negara. Pengkhianat negara ini mesti disiasat hingga ke akar umbi dan mesti diheret ke muka pengadilan.

Adakah kerajaan, menteri pertahanan, SPR, Pegawai Tentera, orang yang memangkah kertas undi atas arahan pihak atasan atau siapa sebenarnya yang mengkhianati negara dalam hal ini?

Saya mendesak suatu Suruhanjaya Diraja ditubuhkan untuk menyiasat kes pengkhianatan terhadap negara ini.

Gambar : Suhaizan Kayat dan pimpinan Pemuda PAS bersama beberapa bekas anggota tentera yang mengaku memangkah kertas undi atas arahan pihak atasan.

Comments