Mahathir tidak akan puashati selagi Mukhriz tak jadi Perdana Menteri

Sekarang sibuk kumpulan dalam Umno sendiri yang mahu menjatuhkan Najib Razak. Antara yang terang-terang mengkritik Najib ialah Tun Mahathir, Tengku Razaleigh dan beberapa orang lain serta NGO tertentu.

Mahathir pada suatu ketika dahulu mahukan Najib menggantikan Pak Lah kini mula menukar fikiran. Mungkin lagi cepat Najib turun maka lagi cepat Mukhriz naik memanjat heirarki Umno. Mahathir mempunyai power kerana segala isu dan skandal Najib ada dalam kocek Mahathir. Najib hanyalah budak suruhan Mahathir suatu ketika dahulu sudah tentu semua yang dilakukan Najib ada dalam pengetahuan Mahathir.

Mahathir tidak akan puashati selagi Mukhriz tidak menjadi Perdana Menteri. Mahathir berjaya menghambat Pak Lah dari kerusi Perdana Menteri, berjaya memastikan Khairy tidak menjadi menteri kabinet walaupun memegang jawatan Ketua Pemuda. Kini Mahathir mengatur perancanan rapi untuk mengheret Najib keluar dari Seri Perdana secara terhormat atau paksa. Mahathir memasang ayam tambatan baru siapa lagi kalau bukan Muhyiddin Yassin.

Mahathir secara terbuka mengkritik Najib sejak dahulu (lihat video di sini)

Memang nampak semacam ada gerakan terancang untuk menjatuhkan Najib yang sememangnya patut dijatuhkan kerana kebobrokan dan kefasadan yang dilakukan Najib walaupun hanya memerintah 2 tahun lebih.

Kita tunggu dan lihat apa akan terjadi kepada Najib selepas ini ........

Comments