PRK MERLIMAU : SENARAI REKOD CEMERLANG BN DI MELAKA

Ketua Menteri, Mohd Ali Rustam menyatakan bahawa rakyat negeri ini akan terus menyokong BN pada PRK Merlimau kerana mereka tahu tentang rekod cemerlang pemerintahan BN selama ini.

Di bawah ini disenaraikan rekod-rekod cemerlang BN:-

1) Monorail-dilancarkan pada 20 Oktober 2010 rosak pada hari pelancarannya.

2) Jam bunga di hadapan MBMB - RM500,000. Apa pentingnya jam ini untuk rakyat. Bila rakyat mohon untuk peruntukan kebajikan dan lain-lain pimpinan kerajaan menjawab tiada wang.

3) Wang peruntukan setiap DUN ialah RM325,000 tetapi sehingga kini wang ini tidak dilaporkan kepada rakyat ke mana perginya DUN ini.

4) Banjir terus berulang melibatkan beberapa tempat seperti Durian Tunggal, Sg Rambai dan dan lain-lain. Banjir kilat juga terus melanda di banyak tempat di seluruh Melaka.

6) Menipu rakyat dengan status negeri maju di mana OECD sendiri menafikan bahawa mereka mengiktiraf Melaka sebagai negeri maju.

7) JUmlah anak luar nikah puratanya 2.8 orang sehari dari 2007 - 2009

8) Lapangan Terbang yang menelan belanja ratusan juta tetapi tiada pesawat yang beroperasi

9) Melaka ditadbir oleh seorang Ketua Menteri yang rasuah.

10) Eye On Melaka yang ditutup menyebabkan kerugian puluhan juta wang rakyat.

11) Kegagalan kerajaan dan negeri menguruskan harta wakaf seperti yang dilaporkan oleh Laporan Ketua Audit Negara 2009.

12) Litar Go-Kart di Durian Tunggal yang ditutup kerana tidak berdaya maju sehingga pihak pengurusan gagal membayar sewa

13) Hutang kerajaan negeri yang berjumlah lebih RM500 juta dan dijangka meningkat kepada RM700 juta seperti dilaporkan dalam laporan Ketua Audit Negara 2009.

Dan banyak lagi ...........akan didedahkan dari masa ke semasa

Comments

Anonymous said…
Saya tambah lagi:

bangunan Menara persekutuan di MITC Ayer Keroh setinggi 20 tingkat yg bernilai RM200 juta. Basement yg menjadi tempat parking, mengikut pelan asal dua tingkat tapi bila siap hanya ada 1 tingkat sahaja (Lif ke Basement ada butang B1 dan B2).

kewujudan MPHTJ yg meragukan bermula dari penubuhannya sehinggalah perjawatan. Jawatan yg disandang tidak setaraf dgn sijil dan kebolehan yg ada.

ada lagi akan menusul....