PAS TAK BUAT MASJID, UMNO RUNTUH MASJID!

Kerajaan Pas Kelantan hanya membina dua masjid sepanjang 20 tahun memerintah negeri itu, kata Datuk Seri Najib Tun Razak.

Menurut Perdana Menteri, kebanyakan masjid yang ada di Kelantan ketika ini dibina oleh kerajaan Barisan Nasional (BN) meskipun BN tidak memerintah negeri itu.

Kerana itu, kata beliau, rakyat tidak seharusnya melihat hanya Pas memperjuangkan agama disebabkan oleh slogan parti tersebut yang berbaur Islam seperti 'Membangun Bersama Islam' dan 'Negeri Serambi Mekah'.

Katanya, umat Islam juga tidak boleh mengukur keIslaman hanya menerusi penampilan seperti berjanggut, berserban dan berjubah kerana Islam yang diperjuangkan oleh BN lebih kepada dasar dan pengisiannya.

Mudah sahaja untuk menjawab terjahan Najib ini. Kita yakin Ketua PAS Cawangan pun boleh membalas hujah Najib ini.

Ini hujah balas kita :-

1) PAS buat 2 buah masjid sahaja di Kelantan, TETAPI PAS tidak pernah robohkan masjid, surau seperti yang kerajaan BN buat di Terengganu (Kg Bujal) dan Selangor. Di Melaka Surau di Bukit Katil hendak dirobohkan oleh kerajaan negeri.

2) PAS buat 2 buah masjid di Kelantan, WALAUPUN masjid banyak di Melaka dan negeri BN tetapi jemaahnya tidak sampai satu saf di kebanyakan masjid. Cuba bandingkan dengan masjid di Kelantan.

3) PAS buat 2 buah masjid di Kelantan, WALAUPUN masjid banyak di Melaka dan negeri BN tetapi masjid tiada pengisian dan tiada program. Kuliah agama disekat dan dihentikan seperti Masjid Bukit Pegoh, Melaka.

4) Najib kata Islam yang diperjuangkan oleh BN lebih kepada dasar dan pengisiannya TETAPI macamana dengan dasar Islam seperti hukum Islam diketepikan, sistem riba dipertahankan, rasuah berleluasa dan macam-macam lagi. Perkara asas seperti aurat pun pemimpin Umno tak dapat laksanakan.

Comments

ahmadnafiah said…
Rasul Lullah memerintah Madinah 10 tahun beginda tegakan sebauah aje mesjid,Hai kalau tok najib hidup zaman baginda tentu ditempelaknya baginda itulah keilmuawan pm kita