PRK MERLIMAU : BENARKAH MELAKA MAJU

Kerajaan Negeri Melaka mendakwa Melaka Maju dengan mengisytiharkannya pada jam 8.10 (20:10), 20 Oktober (10) 2010). Tetapi pengisytiharan ini adalah palsu dan tidak diperakui oleh mana-mana badan bebas yang berautoriti.

Kerajaan negeri 'menjual' nama OECD sebagai badan yang mempunyai kuasa menentukan status negeri maju atau tidak. Namun OECD ianya disangkal oleh OECD apabila wakilnya di rantau ini John Hall sendiri menafikan bahawa OECD berautoriti untuk menentukan sesebuah negeri atau negara.

Inilah yang dikatakan masuk bakul angkat sendiri .....tak maju mengaku maju. Kalau pun betul maju tetapi rakyat melarat dan merempat dengan harga barang semakin tinggi, harga minyak melambung naik, banjir masih tidak dapat diselesaikan, pendapatan majoriti rakyat masih di bawah RM1,500 sebulan dan lain-lain. Yang kaya hanyalah pemimpin Umno dan kroni-kroni mereka.

Comments

Anonymous said…
Ha ha... mmg kelakau sungguh...
mcmana pulak negeri melaka yg dlm m'sia bleh isytihar negeri maju sedangkan M'sia pun masih dlm tahap negara membangun... kui.. kui.. kui...
Anonymous said…
Apa yang posting bagus. Saya sangat suka membaca jenis atau artikel. Aku bisa? T menunggu untuk melihat apa yang orang lain katakan..