BAI'AH : DAPAT RM10 JUTA CARI BINI BARU

Isu bai'ah nampaknya terus dimainkan oleh media pengampu BN. Apakah mereka sudah tiada isu lain yang lebih penting untuk menyerang PAS sedangkan isu ini adalah pinggiran yang tidak benar dan tentu kesahihannya. Bagi saya jikapun ada ianya tidak menyalahi Islam itu sendiri kerana di dalam Islam taklik sebegini memang dibenarkan dan ianya ujud di dalam ilmu munaqahat.
Isu yang lebih penting ialah isu rasuah politik wang yang sering dimainkan oleh BN untuk menyogok wakil rakyat lawan mereka. Mengapa isu politik wang dan rasuah ini tidak terus dibahaskan oleh media sedangkan ianya sangat bahaya sehingga boleh meruntuhkan tamadun bangsa.
Bagi saya apa yang penting di sini ialah Wakil Rakyat PAS diajar dan diingatkan tentang bahaya dan dosa melompat parti. Kalau setakat bini tertalak kerana lompat parti saya yakin akan ada wakil rakyat yang lompat parti. Ini kerana dengan RM10 juta tawaran yang diberi oleh BN atau sesiapa sahaja, sudah tentu Wakil Rakyat itu boleh mencari 4 orang bini baru yang muda dan comel 'lote'. Isunya bukan talak tiga tetapi yang penting ialah Wakil Rakyat PAS takut kepada Allah kerana mereka berjanji untuk tetap dalam perjuangan Islam yang dibawa oleh PAS. Sebab itu mereka takut untuk lompat parti takut kepada Allah dan berdosa kepadaNya.
Buktinya jelas bagaimana Wakil-Wakil Rakyat Kelantan tetap teguh mempertahankan kerusi mereka walaupun pelbagai tawaran diberi kepada mereka dengan jumlah puluhan juta ringgit. Akhirnya kerajaan Kelantan terus bertahan dari pilihanraya 2004 sehingga sekarang dengan hanya majoriti 1 kerusi ketika itu.

Comments

musdeng said…
Pelatihan Solat Khusyuk

Membuka cakrawala dan melatih anda secara langsung tahap-tahap menerima khusyu' dalam solat, menjernihkan jiwa anda, meraih ketenangan sempurna (thuma'ninah) dan pengalaman puncak (peak experience) yang mampu menghalau segala rasa cemas dan nervous.

Banyak orang beranggapan bahawa solat khusyuk hanya dapat diraih oleh para wali atau para kaum sufi sahaja. Padahal Solat khusyuk itu mudah.

Sebagaimana terdapat dlm Al-Qur’an, seharusnya setiap orang yang beriman ketika solat mereka dalam keadaan khusyuk. Banyak manfaat solat hanya dapat kita perolehi jika kita melakukan dengan khusyuk. Salah satunya solat akan membentuk peribadi mulia. Solat khusyuk dapat memberi kebaikan secara langsung kepada diri kita, keluarga, pekerjaan dan persekitaran

Kursus Khusyuk Itu Mudah menggunakan kaedah pendekatan yang mudah difahami dan telah terbukti keberhasilannya. Dibimbing secara langsung oleh Ustaz Abu Sangkan, penulis buku best seller PELATIHAN SHALAT KHUSYU’, peserta akan diajak untuk meraih solat khusyuk dengan cepat.

Jangan lepaskan peluang ini untuk mengikuti Kursus Khusyuk Itu Mudah dan laluilah nikmat hari-hari penuh kedamaian
Daftar Segera – Tempat Terhad

Tarikh: 21 – 22 November 2009 (Sabtu dan Ahad)
Yuran: RM250
HUBUNGI: SOLAT CENTER MALAYSIA:
019 267 9294, 019 624 1965, 019 262 7304, kualalumpur@shalatcenter.com

10 November 2009 06:18
Yong said…
Oh Iyeke? Maknanya bai'ah ni tak wujud le ye? Jadi sape dah bohong? Sape dah fitnah PAS pada blogger UMNO?