'ONE MALAYSIA' MENJADI 'ONE PENJARA'

Negara 'One Malaysia' yang diidamkan Najib menjadi negara 'One Penjara' apabila semakin ramai rakyat ditangkap hari ini. Bermula dengan tangkapan Jurucakap Bersih, Wong Chin Huat diikuti dengan Naib Presiden PAS, Mohammad Sabu malam ini kira-kira 14 orang lagi rakyat yang tidak berdosa ditangkap.

Maka layaklah negara 'One Malaysia' dipanggil 'One Penjara' kerana negara kita sudah tidak bebas lagi. Sikit-sikit tangkap, tidak ikut selera BN tangkap, lawan BN tangkap. Tangkap,tangkap, tangkap ...............apa lagi yang mereka pandai selain tangkap. Kerajaan nampaknya bermusuh dengan rakyat.

Mereka yang ditangkap malam ini ialah Temme Lee, 23, koordinator SuaramJohn Liu, 26, koordinator SuaramLiau Kok Fah, 47, jawatankuasa hak sivilChan Kim Ming, 34, jawatankuasa hak sivilLaw Teck Hao, 29, editor akhbarLee King Thim, 41Liew Thin Choi, 47 Melissa Wong Yuet Fun, 25.
Semuanya ditangkap kerana berhimpun memberikan sokongan moral kepada Wong Chin Huat, jurucakap Gabungan Pilihanraya Bersih dan Adil (Bersih) yang juga pengerusi Pakatan Penulis untuk Kebebasan Media (Wami), ditangkap malam tadi di rumahnya Taman Sri Sentosa, Kuala Lumpur berhubung siasatan Akta Hasutan.

Comments