SIDANG DUN : SAH ATAU TIDAK SAH BN TERSEPIT

BN berada dalam keadaan tersepit jika Sidang DUN tergempar semalam sah maupun tidak sah. Jika Sidang itu sah maka sudah tentu kedudukan Zambry sebagai Menteri Besar adalah tidak sah kerana Nizar mendapat kepercayaan majoriti ADUN di DUN Perak. Selain itu DUN mesti dibubarkan berdasar usul pembubaran DUN yang dibentangkan semalam telahpun diluluskan.

Jika Sidang DUN semalam tidak sah sebagaimana yang diputuskan oleh Mahkamah BN berhadapan dengan satu kali perkara yang sangat ditakuti oleh mereka iaitu DUN Perak akan terbubar secara automatik pada bulan Mei ini kerana Sidang DUN mesti diadakan dalam masa 6 bulan selepas Sidang DUN sebelumnya. Sidang terakhir DUN Perak telah diadakan pada November 2008 yang lalu.
Maka dalam keadaan sekarang BN benar-benar berada dalam keadaan tersepit akibat kedurjanaan dan kebiadapan mereka sendiri merompak mandat yang diperolehi oleh PR pada Pilihanraya Umum lalu.

Comments

parameswara dapat nama melaka pun dari pokok yang dia duduk.....sampai la ni nama melaka sah.....kalo depa cakap xsah kita kena pikir nama baru untuk melaka.......
Anonymous said…
salam..Sidang tergempar bawah pokok tu tak jadi hal..semua ni gara2 sikap polis yg lawan taukeh..lawan Speaker..polis sudah membuat jenayah kepada wakil Pakatan Rakyat..
YM Sultan boleh memulihkan imej istana andai baginda bubar DUN menurut MB Perak Nizar...Bubar saja DUN..Sultan pasti di hati rakyat ..rakyat tidak berdendam dengan sesiapa..rakyat Pakatan Rakyat adalah rakyat minda kelas pertama..bukan macam mereka perompak..pem*****..