PENDEDAHAN PENDUDUK BUKIT SELAMBAU TENTANG KERJA JAHAT BN

Saya menerima email dari seorang penduduk Bukit Selambau mendedahkan tentang perancangan jahat BN untuk memenangkan calonnya. Mohon pihak berwajib menyiasat kebenaran dakwaan ini dan tindakan tegas mesti diambil jika ianya benar.

Selain itu saya menyeru petugas PR bertindak segera untuk memastikan kerja jahat ini tidak diteruskan.

Email yang saya terima dari seorang tetamu blog saya :-

saudara sofi,

saya adalah salah seorang penduduk bukit selambau. pada pandangan saya bukit selambau telah menjadi terkenal dengan sekelip mata sahaja. Dulu orang tak kenal pun bukit selambau. perkara yang ingin saya utarakan di sini ialah, apa yang disebut oleh Najib bahawa tidak ada projek mee segera di bukit gantang tetapi projek2 mee segera dan lain2 projek sudah pun sampai di bukit selambau.

semalam saya nampak jalan2 yang rosak selama hampir 6 bulan sedang diperbaiki. projek ini boleh juga diterima kerana memang lumrah pilihanraya tetapi ada satu lagi projek iaitu ada tawaran untuk mengenal pasti dan membawa orang2 yang belum mendaftar sebagai pengundi pergi mendaftar. saya difahamkan ada sedikit imbuhan diberikan kepada orang yang memperkenalkan mereka2 yang belum mendaftar dan juga kepada orang2 yang akan mendaftar. ini tidak berakhir di sini. pada hari pilihanraya nanti ada agen2 yang akan membawa orang2 yang baru mendaftar ini pergi mengundi dengan diringi oleh agen2 ini untuk mempastikan mereke mengundi parti bee end. lepas mengundi ada lagi imbuhan yang akan dibayar kepada mereka.

agen2 ini sedang bergiat aktif di sekitar bkt selambau dengan terang-terangan. semua orang tahu pasal perkara ini. agen2 mereka ini sudah mula bergerak di sekitar taman bandar baru, pekan bkt selambau, zon mawar, ladang2 di bkt selambau dan beberapa tempat lagi. saya mendapati semua pusat2 yang dibuka oleh agen2 ini digantung banner "penyokong barisan nasional".

inilah taktik yang sedang digunakan oleh bee end untuk memenangi prk dengan apa cara sekali pun.
sekian terima kasih..


Comments