PRK K.TERENGGANU : AWAS! PROVOKASI BN DI MANA-MANA~ Ref Malaysiakini

Sahabat saya yang sedang berjuang di Kuala Terengganu memberitahu bahawa provokasi BN dan kuncu-kuncunya berlaku di mana dan bila-bila masa sahaja.

Semalam beliau dan beberapa orang sahabatnya telah diprovok oleh sekumpulan penyokong BN dan 'lembu-lembu' mereka.

Sedang beliau sibuk mengambil gambar datang dua tiga orang penyokong BN dan 'lembu-lembunya' menengking dan ingin merampas kamera beliau. Nasib baik beliau masih dapat mengawal perasaan dan amarahnya. Jika tidak sudah tentu mereka dituduh memulakan pergaduhan dan pasti masuk ke 'dalam'.

Akhirnya petugas-petugas PAS tempatan yang lalu di situ menarik tangan beliau dan mengajak beliau berlalu dari kawasan tersebut.

Alhamdulillah tiada kejadian tidak diingini berlaku.

Comments

Anonymous said…
macam ni ker orang PAS yg mengatakan Islam itu indah.....bahasa awwak lebih teruk dari perangai lembu....Sungguh malang awak ni jadi Ketua Penerangan PAS.....Sedarlah diri awak tu....Asyik mengutuk saja dalam blog awak yg kotor nie...dah macam tahi lembu.....
anonymuos tu tak faham tentang peribahasa melayu...kalau bodoh tu lembu,kalau cerdik baru sang kancil...masa sekolah rendah cikgu dah ajar...dah kalau betul penyokong umno ni bodoh memang betul la panggil lembu...ke nak panggil sang kancil?itulah paling lembut perkataan untuk penyokong bn yang lembu.sebab tak pakai otak yg Allah bg digunakan sepenuhnya untuk kebaikan...bukan untuk lawan perjuangan islam.duk bela perasuah,penipu,tak sokong hukum Allah...nak panggil cerdik ke?panggil lembu pun tak layak...sebab lebih bodoh dan dungu dari lembu.
Saya yakin pertugas dan penyokong PR tak akan dan tak perlu buat sesiapa marah.
Nah, tengok tu.
Katanya sini tempat tahi lembu, tapi mari cium jugak. Betul orang "ngoook" dari tanpa nama tu.

Ya, kita sokong PR, tetapi kita bukan sokong buta tanpa guna pakai kepala.
Seperti mana dalam mana-mana pihak atau parti, PR juga ada orang-orang yang tak fikir.Ini perkara biasa dan susah untuk di ubati.
Penyokong PR tak perlu buat apa-apa untuk buat orang ngoook marah. Sama-sama kita jayakan pilihanraya ini dengan adil , aman dan demokrasi.

Kita memang macam tahi lembu, dah lama kena pijak. Tapi tahi lembu macam kitalah yang akan bina negara Malaysia. Saya sudi jadi tahi lembu dari beri sokongan kepada Barisan Najis atau barisan nazi.Ada juga yang kata bn itu baruah nasional, tapi walaupun saya ni kafir, saya tak akan cakap macam itu. Harap baruah jadi maruah.
tapi itu cuma mimpi kalau mereka tu jadi maruah.
Terima kasih atas sokongan padu di KT untuk PAS.
Jangan hairan sebab kafir macam saya pun sokong PAS.
si lembik's said…
tanpa nama apa dia tau.....akal tuhan bagi suruh berfikir tapi xguna sebaik yang mungkin..