RM9.4 JUTA DUIT RAKYAT HANGUS SETAHUN UNTUK KESELESAAN PM DAN TPM ~ Ref Malaysiakini

RM9.4 juta duit rakyat hangus setahun semata-mata untuk memastikan Perdana Menteri dan Timbalannya selesa mendiami 'istana' masing-masing. Fakta ini dinyatakan sendiri oleh Perdana Menteri sendiri.

Di saat rakyat miskin tiada rumah atau tinggal di kandang atau pondok buruk, bocor sana tiris sini, pemimpin negara berseronok menghabiskan duit rakyat sebanyak itu untuk sewaan dan penyelenggaraan. Inilah pemimpin berjiwa rakyat yang menghabiskan duit rakyat untuk keselesaan mereka sendiri.

Cuba bandingkan dengan Tuan Guru Nik Aziz, berapa banyak wang rakyat yang beliau habiskan untuk penyelenggaraan rumah beliau di Kg Pulau Melaka?

Bangunlah rakyat Malaysia, bukalah mata kita semua untuk melihat kebenaran. Pemimpin BN atau pemimpin PR kah yang wajib kita sokong?????

Gambar Rumah Tok Guru Nik Aziz berwarna hijau - rumah kampung.

Comments

azhar said…
salam..
rakyat kita ramai masih tertipu propaganda media..
media santapan hari-hari yg payah nak diatasi..
cerita gini gitu jadi rakyat tak nampak kebaikan Pakatan Rakyat..itu je..teman tengok banyak berita..
itu beza teman dengan dema lain tu..
insyaAllah tahun 09 ni teman tolong cawangan teman..dulu tu malu kucing..
wassalam..
kekwa66 said…
Bukan mereka berdua saja tinggal dalam 'istana' hasil biayaan cukai rakyat...byk lagi YB BN yg macam tu..yg kita nampak hanya istana Zakaria je!
Anonymous said…
Bila ada projek, kitaran ekonomi bergerak. RM9.4 juta bergerak menbantu rantaian ekonomi.
Itulah bezanya dua pemimpin. PM dan TPM hidup untuk kejar kemewahan dan kesenangan dunia, tapi Tok Guru Nik Aziz hanya anggap dunia ni ibarat hotel. Bila tiba masanya kita kena keluar (check out), dan menuju ke destinasi yang sebenar (akhirat).

Itulah juga beza pemimpin yang berhukum dengan hukum manusia (PM&TPM) dengan pemimpin yang berhukum dengan Hukum Allah.

Itulah juga bezanya pemimpin yang mengamalkan Islam separuh dan meninggalkan separuh yang lagi (PM&TPM), dengan pemimpin yang ikhlas dan cekal mengamalkan ajaran Islam dalam segenap ruang kehidupan (Tok Guru Nik Aziz).

Dan akhir sekali, itulah bezanya pemimpin yang mengecapi kemewahan dunia tanpa memikirkan kehidupan rakyat dan orang miskin yang susah (PM&TPM) dengan pemimpin yang meletakkan dirinya sebaris dengan rakyat terbanyak (walaupun dia keturunan Raja Berdaulat) dan turut sama merasai perit jerih rakyat. Itulah Tok Guru Nik Aziz orangnya.

Ikhlas,
www.pemudakemehe1.blogspot.com