PEMIMPIN UMNO YANG AKAN MASUK PR IALAH DOLLAH BADAWI? ~ Ref Malaysiakini

Sahabat saya blogger Angkasanuri bertanya adakah Dollah Badawi pemimpin yang dimaksudkan Presiden PAS yang akan menyertai Pakatan Rakyat.

Bagi saya sesiapa sahaja berkemungkinan menyertai PR jika pemimpin itu rasional dan dapat berfikir secara waras. Kalau Pak Lah seorang yang rasional dan tidak meletakkan kepentingan diri maka beliaulah yang dimaksudkan Tuan Guru tersebut.

Ini kerana hanya orang yang tidak berfikir secara rasional dan ada kepentingan diri sahaja yang masih mahu bersama Umno.

Mengapa saya berkata demikian. Di bawah ini alasan saya :-

i) Umno sudah tidak relevan tiada ideologi perjuangan seperti dulu; pemimpin Umno hanya mementingkan kepentingan diri sehingga menggunakan apa juga cara untuk menang
ii) Umno sudah jauh menyimpang dari Islam, rasuah menjadi pakaian pimpinan Umno, undang-undang Islam diketepikan, murtad dibiarkan, maksiat menjadi zikir amalan Umno
iii) Kedaulatan Bahasa Melayu sudah tidak diperjuangkan oleh Umno, Bahasa Melayu tidak digunakan lagi untuk kebanyakan subjek di Sekolah
iv)Kedaulatan Bangsa Melayu semakin hari semakin terhakis akibat pemerintahan Umno, tanah melayu semakin mengecil, kepentingan melayu semakin tergadai
v) Kekayaan negara dibolot oleh pemimpin-pemimpin Umno dan BN serta kroni-kroni mereka.
vi) Rakyat semakin terhimpit dan tertekan dengan sikap pemimpin Umno yang hanya mementingkan diri dan langsung tidak memikirkan kebajikan rakyat.

Banyak lagi alasan yang saya boleh berikan tetapi cukup rasanya yang diatas ini untuk memberikan kefahaman kepada tuan-puan.

Jadi saya yakin ramai di kalangan pemimpin Umno yang masih rasional cuma mereka tidak berani untuk menzahirkannya. Insya Allah bila tiba masanya mereka akan berbuat demikian.

Masa saya tidak hairan jika Pak Lah adalah orang yang dimaksudkan oleh Tuan Guru Presiden kerana Pak Lah juga sudah tentu masih mempunyai pemikiran yang rasional dan mungkin sudah tidak sanggup bersengkongkol dengan Umno.

Mungkin Pak Lah serik dengan perangai pemimpin Umno yang begitu gilakan kuasa dan pangkat sehingga Pak Lah sendiri di'terajang' oleh Najib dan kuncu-kuncunya. Atas alasan ini mungkin juga Pak Lah sendiri yang akan menyertai Pakatan Rakyat. Siapa tahu !!!!

Insya Allah. Amin

Comments

Putra IJ80 said…
v) Kekayaan negara dibolot oleh pemimpin-pemimpin Umno dan BN serta kroni-kroni mereka.

Part ni

Yg.Pak Lah...

kena fikir semula.