KHAIRY JAMALUDIN KENA BOO ~ Ref Malaysiakini

Anak menantu Pak Lah teruk di booooo semasa persidangan perwakilan Pemuda Umno Setiawangsa 4 Oktober lalu.

Sebaik sahaja namanya dicalonkan para perwakilan mengejek dan meng'boo' KJ. Ini jelas menunjukkan bahawa majoriti ahli-ahli pemuda Umno memang meluat dengan KJ. Bahkan sehingga kini KJ masih terkial-kial untuk mencukupkan kouta minima kelayakan bertanding sedangkan lawannya Mukhriz sudah jauh meninggalkannya dan melepasi kouta siang-siang lagi.

Siasahdaily melaporkan bahawa Calon Ketua Pergerakan Pemuda Umno Pusat, Khairy Jamaluddin dan jentera kempen dikatakan menghadapi tekanan apabila beliau masih belum melepasi kouta pencalonan untuk membenarkan dirinya bertanding walaupun setelah 72 bahagian Pemuda Umno seluruh negara selesai mesyuarat.

Tekanan semakin bertambah terhadap dirinya apabila nama beliau di boo beberapa kali dalam satu mesyuarat pemilihan pergerakan Pemuda Umno bahagian Setiawangsa yang diadakan di PWTC pada 4 Oktober lalu.

Insiden ini berlaku apabila salah seorang perwakilan yang juga seorang wartawan, Dahalan Makmur cuba mencalonkan nama Ahli Parlimen Rembau ini sebagai calon Ketua Pergerakan Pemuda Umno Pusat dari bahagian terbabit.

Tidak syak lagi KJ bakal berhadapan dengan suasana dan saat paling perit dalam hidupnya iaitu dimalukan oleh ahli-ahli pemuda Umno pada persidangan Pergerakan Pemuda Umno Malaysia Mac 2009.

Hanya ada satu cara sahaja untuk mengelakkan beliau dari mendapat malu iaitu menarik diri dan melutut kepada Najib dan Mukriz.

Comments

Unknown said…
It is totally out of bound. Please note that Mr Khairy holds a Master from the Oxford University and he is the son in law of our current PM. Everyone should pay respect to him.