AHLI UMNO MEMANG TIDAK CERDIK JIKA PILIH 'MUKA TEMBOK' ~ Ref Malaysiakini

Ahli-ahli Umno memang tidak dan kurang cerdik jika mencalonkan beberapa orang 'Muka Tembok' pada persidangan Umno Bahagian-bahagian yang bermula semala.

Sejak beberapa bulan lalu beberapa orang 'Muka Tembok' dengan selamba tidak berasa malu dan janggal menawarkan diri untuk bertanding jawatan-jawatan tertinggi dalam Umno.

Memang saya tidak hairan dengan perangai dan kelakuan 'Muka-muka Tembok' ini yang jelas tidak bermaruah sehingga menawarkan diri untuk bertanding. Ini kerana Umno?BN sendiri adalah parti yang tidak bermaruah sehingga masih lagi sanggup memegang tampuk pemerintahan walaupun berulang kali di dakwa Anwar bahawa BN sudah hilang sokongan dari ahli parlimen.

Jika Umno/BN bermaruah sudah tentu pimpinan mereka bersemuka dengan Pakatan Rakyat berbincang secara baik dan professional tentang dakwaan Pakatan Rakyat (PR). Malah jika benar dakwaan PR, mereka sepatutnya dengan rela hati menyerahkan tampuk pemerintahan kepada Pakatan Rakyat.

Malangnya Umno/BN tidak ada maruah terus mengaku dan mendakwa mereka masih hebat dan kuat. Inilah sebabnya 'Muka-muka tembok' yang tidak maruah terus menawarkan diri untuk bertanding di dalam parti yang juga tidak ada maruah.

SIAPA MUKA-MUKA TEMBOK ITU?

1) Pernah digantung keahlian selama 3 tahun kerana didapati bersalah mengamalkan rasuah politik atau politik wang. Kini tanpa segan dan malu menawarkan diri bertanding jawatan Naib Presiden.

2) Dikatakan mempunyai skandal dengan budak bawah umur dan isu ini diketahui umum sehingga YAB Ketua Menteri Pulau Pinang sekarang dipenjarakan kerana membela budak dan nenek budak tersebut. Kini Muka Tembok ini sekali menawarkan diri untuk bertanding Naib Presiden Umno

3) Ditangkap kerana membawa wang 'cash' di Australia dan pernah 'melarikan' Puteri Sultan. Kini menawarkan diri bertanding Timbalan Presiden pula.

Sebenarnya ramai lagi 'Muka-muka tembok' yang lain tetapi cukup sekadar menyebut beberapa nama yang menawarkan diri untuk bertanding jawatan tertinggi.

Saya mengharapkan ahli-ahli Umno yang diberikan kesempatan untuk mengundi bagi pencalonan jawatan dalam Umno tidak mengundi calon-calon muka tembok ini bagi membuktikan bahawa Umno menolak sebarang pemimpin yang tidak bersih atau dikatakan tidak bersih.

Comments