UMNO BAKAL TIADA PRESIDEN? ~ Ref Malaysiakini

Saya berseloroh memberitahu kawan saya bahawa Umno bakal tidak ada Presiden kerana kebodohan pemimpin Umno mempertahankan Sistem Kouta yang diamalkan sejak zaman Dr Mahathir lagi.

Sistem Kouta ini benar-benar memperbodohkan ahli Umno disamping menjamin penyandang jawatan selamat dari ditentang.

Namun kali ini bukan sahaja ahli diperbodohkan tetapi Presiden sehinggalah ahli biasa di kampung terpaksa mengaku yang mereka semua bodoh dan diperbodohkan, kata saya kepada kawan saya yang tertanya-tanya akan ke'logik'kan kata-kata saya.

Asas macam ini kata saya kepadanya.

Kemungkinan ada ramai calon akan bertanding dan mendapat pencalonan untuk jawatan Presiden yang tidak mahu dilepaskan oleh Pak Lah. Antara calon-calonnya ialah :-

Dollah sendiri
Najib Tun Razak
Muhyiddin Yassin
Ku Li

Umno ada 191 bahagian. Katalah jumlah pencalonan UNTUK JAWATAN PRESIDEN jadi begini :-

Dollah 52 pencalonan
Najib 53 pencalonan
Muhyiddin 48 pencalonan
Ku Li 38 pencalonan


JADI TIDAK SIAPA YANG LAYAK KERANA JUMLAH PENCALONAN MINIMA UNTUK SESEORANG CALON LAYAK BERTANDING IALAH 58 PENCALONAN ....TIDAKKAH 'NAYA' SEBAB SEMUA TIDAK LAYAK BERTANDING.

INILAH MASALAHNYA KALAU PARTI DIBUAT MACAM HARTA MEREKA SENDIRI, SENANG-SENANG BUAT PERATURAN SENDIRI, AKHIRNYA DIRI SENDIRI DIPERBODOHKAN.

Comments

Vesu said…
mahathir guna ghafar baba untuk melaksanakan sistem ini... memang logik... tak ada presiden pun boleh berlaku. tu la lain kali pergi sekolah oxford macam mat kerbau di rembau