KALAU ANGIN TIADA MASAKAN POKOK BERGOYANG, KALAU TIDAK BENAR MASAKAN HANTAR MP KELUAR NEGARA ~ Ref Malaysiakini

Berkali-kali Pak Lah dan Najib menafikan akan adanya Ahli Parlimen yang menyertai Pakatan Rakyat pada 16 September. Namun semakin rancak mereka menafikannya rakyat semakin sangsi kerana rakyat sudah lali dengan perangai kedua-dua pemimpin utama Islam Hadhari ini yang gemar bercakap bohong kepada rakyat sepertimana pembohongan Pak Lah ketika pembubaran parlimen dan kenaikan harga minyak.

Kini di saat BN menafikan dakwaan Anwar, tiba-tiba sahaja Ahli Parlimen BN akan dihantar keluar negeri pada 7-19 September kononnya atas alasan lawatan sambil belajar. Tiba-tiba sahaja ada program semacam ini. Diberitakan antara lokasi yang dipilih kemungkinan China atau Taiwan.

Hebat sungguh pemimpin BN bersandiwara. Adakah belum sedar bahawa drama dan sketsa yang mereka buat untuk kesekian kalinya ini sudah dapat dibaca oleh rakyat yang sudah muak dengan 'drama melayu' yang mereka mainkan. Sepatutnya mereka sedar dan insaf bahawa rakyat Malaysia sekarang sudah cerdik dan tidak mudah untuk ditipu dengan cara penipuan tradisional mereka.

Sepatutnya dalam keadaan genting sebegini, BN tidak perlu menafikannya. Apa yang penting ialah mereka mengadakan dialog dan perbincangan dengan ahli-ahli parlimen tersebut bertanyakan apa yang menyebabkan mereka ingin menyeberang. Bukannya menipu rakyat dengan penipuan yang tidak masuk akal. Semakin banyak penipuan dibuat semakin meluat rakyat kepada mereka.

Comments