LAKONAN AHMAD ISMAIL, UMNO, GERAKAN DAN MCA TIDAK AKAN BERJAYA MEMPERDAYAKAN RAKYAT ~ Ref Malaysiakini

Lakonan mantap Ahmad Ismail, Umno, Gerakan dan MCA dalam isu perkauman tidak akan memperdayakan rakyat Malaysia. Ini kerana rakyat sudah faham dan masak dengan lakonan seperti yang sentiasa dijadikan senjata oleh BN untuk menarik sokongan orang Melayu dan Cina. Walaupun lakonannya nampak mantap namun di sana ia mudah dihidu oleh rakyat yang sudah celik dan cerdik di zaman ICT ini.

Ketua Umno Bahagian Bukit Bendera, Ahmad Ismail berlakon dengan hebat apabila agak selamba sahaja selepas dihukum oleh Umno dengan pergantungan 3 tahun dan dilucut semua jawatan dalam Umno.

Mungkin sekali keputusan Majlis Tertinggi (MT) Umno merupakan sandiwara Umno untuk mengambil hati kaum Bukan Melayu yang sudah hilang kepercayaan kepada BN.

Semua rakyat faham akan sepak terajang dan strategi Umno pada setiap kali Umno tenat dimana Umno sudah tentu menggunakan isu perkauman untuk menagih sokongan semula.

Mungkin Ahmad mendapat habuan yang lebih besar dengan lakonan hebatnya bersama Gerakan dan MCA. Biasanya seseorang yang dihukum dengan sebegitu berat akan marah-marah dan tidak puashati. Namun Ahmad seolah-olah gembira mengucapkan terima kasih pula kepada Imam Hadhari. Syabas Ahmad di atas lakonan hebatmu. Boleh ganti P.Ramlee, hang pun satu kapai dengan P.Ramlee dari Penang.

Ahmad dalam respon terhadap hukuman itu selamba sahaja berkata keputusan itu telah ditetapkan oleh Allah sejak Azali. Yang berlaku rentetan daripada itu, adalah sebab dan musababnya saja. Beliau berkata demikian di Ibu Pejabat Parti Perkauman itu di Kuala Lumpur.

Ahmad berkata, walaupun beliau menerima keputusan MT itu, tetapi beliau tetap tidak akan memohon maaf.

"Saya tidak akan minta maaf, kalau saya kaki bodek, saya tak mai (tidak sampai ke) peringkat ini. Kerana ketegasan saya, yang saya kena (tindakan) ini. Saya kata, saya tanggung. Tiada masalah," katanya.

Ahmad berkata, ini kerana beliau tidak melakukan sebarang kesalahan dan oleh itu tidak perlu memohon maaf.

Ahmad juga berkata, beliau tidak membenarkan 10 buah bas yang membawa penyokongnnya datang ke depan Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) untuk memberi sokongan kepadannya.

Katanya, beliau berbuat demikian bagi mengelak berlakunya keadaan kelam kabut jika mereka hadir di situ.

Dalam kenyataan yang disiarkan oleh Berita RTM malam tadi, Ahmad jelas menggunakan isu ini untuk menarik sokongan orang Melayu supaya berpadu.

"Marilah kita semua orang Melayu bersatu padu untuk menghadapi apa juga isu seperti ini" tegas Ahmad dengan semangat.

Bukankah kenyataan ini satu bukti bahawa isu perkauman cetusan Ahmad Ismail ini dijadikan sebagai senjata Umno untuk menarik kembali sokongan Melayu. Manakala di pihak Gerakan pula, sudah tentu mereka akan menjaja ke sana ke mari bahawa suara Gerakan masih hebat dan kuat sehingga berjaya memaksa Umno menghukum ahlinya yang menghina kaum Cina. Dengan itu Umno dan Gerakan mengharapkan isu ini akan menjadi senjata hebat untuk menagih simpati orang Melayu dan Cina.

SYABAS DAN TAHNIAH SEKALI LAGI KEPADA AHMAD ATAS LAKONAN INI. KEPADA UMNO, GERAKAN DAN MCA JANGAN INGAT RAKYAT BOLEH TERPEDAYA DENGAN LAKONAN DAN DRAMA YANG DILAKONKAN OLEH KAMU SEMUA. RAKYAT DI ZAMAN INI SUDAH CERDIK DAN BIJAK MENILAI YANG MANA KACA YANG MANA INTAN

Comments