SIAPA BIADAP PEMIMPIN PAKATAN RAKYAT ATAU PEMIMPIN UMNO/BN? ~ Ref Malaysiakini

Pemimpin Pakatan Rakyat sering ditohmah dan difitnah dengan pelbagai perkara jijik dan memualkan antaranya kaki liwat, gangster, tiada akhlaq dan sebagainya.

Semasa saya bersama-sama sahabat merayu undi di Permatang Pauh 2 hari lepas perayu-perayu undi BN tanpa segan silu menunjukkan isyarat lucah, mengeluarkan kata-kata lucah seperti kaki juboq, kaki pungkoq dan sebagainya. Semua ini adalah 'tarbiah' dari pemimpin mereka yang sememangnya suka memfitnah.

Ingatkah Tuan-Puan kepada Menteri Besar Pahang, Adnan Yaakub (Gambar) yang pernah menunjukkan isyarat lucah kepada penyokong PAS, PKR dan DAP semasa hari penamaan calon Pilihanraya Kecil Sanggang. Tanpa rasa segan pimpinan Umno/BN ini menunjukkan isyarat lucah ditengah-tengah khalayak ramai.

Semalam seorang lagi pemimpin Umno/BN iaitu Menteri Besar Negeri Sembilan, Mat Hassan mengeluarkan kata-kata kurang sopan yang sepatutnya tidak dihamburkan oleh seorang yang bergelar Menteri Besar.

Mat Hasan yang jelas berang dengan tindakan ADUN Pakatan Rakyat yang bertindak kelaur Dewan mengatakan 'pergi mampus' kepada pembangkang sambil diiringi sorakan Adun BN yang lain ketika menggulung perbahasan pada pukul 12.00 tengahari pada persidangan Dewan Undangan Negeri Sembilan, di Seremban semalam.

"Mereka ingat saya takut, 'pergi mampus' sama mereka, mereka tak ada pun kita boleh bersidang juga lagi senang kita buat kerja," kata beliau dengan nada marah.

Inilah contoh 'terbaik' yang ditunjukkan oleh pemimpin BN kepada penyokong-penyokong mereka sehingga perangai penyokong-penyokong sukar di kawal dan kadang-kadang tidak masuk akal. Maka tidak hairanlah kalau penyokong-penyokong Umno/BN bertindak lebih teruk lagi dari pemimpin mereka kerana 'Ayah Kencing Berdiri Anak Kencing Berlari; Bapa Borek Anak Rintik.'

Comments