HATI-HATI DENGAN KHABAR ANGIN BERNIAT JAHAT ~ US NASA - Ref Malaysiakini

Paya Dalam : Timbalan Presiden PAS, YB Ustaz Nasharuddin Mat Isa mengingat seluruh rakyat Malaysia khasnya ahli-ahli PAS bersupaya sentiasa berhati-hati dengan khabar angin yang cuba memecahbelahkan Pakatan Rakyat dan ahli-ahli PAS.
"Kita mesti sentiasa cermat dengan khabar-khabar angin yang disebarkan oleh pihak lawan yang sebenarnua mahu memecahbelahkan Pakatan Rakyat dan PAS".

"Ahli-ahli mesti sentiasa merujuk kepada pimpinan bagi memastikan sesuatu isu yang dibangkitkan oleh media dan sesiapa juga supaya kita tidak terkeliru atau cepat membuat kesimpulan" kata Ustaz Nasharuddin yang juga merupakan Ahli Parlimen Bachok, Kelantan.

Beliau merujuk kepada isu muzakarah yang baru-baru hangat diperkatakan sehingga terdapat ahli dan penyokong PAS yang keliru dan membuat tuduhan melulu kononnya PAS ingin bergabung dengan Umno.

"Saya ingin tegaskan sekali lagi, seperti yang dinyatakan oleh Presiden, tidak ada perbincangan dan perancangan untuk pergabungan PAS dan Umno, kita hanya membuat pertemuan biasa".

"Malangnya ada pihak-pihak tertentu yang memanipulasikan isu ini sehingga seolah-olah memperlihatkan PAS ingin bergabung dengan Umno"

"Kita sebenarnya mengenali Umno lebih dari Umno mengenali dirinya sendiri, kita masih ingat kezaliman Umno di Memali, Lubuk Merbau dan tempat-tempat lain".

"Tidak berbangkit langsung isu PAS dan Umno bergabung" katanya dengan serius.

Beliau menyatakan demikian ketika berceramah di Markaz PAS Cawangan Paya Dalam di sini malam tadi. Turut berceramah ialah Pesuruhjaya PAS Negeri Melaka, Ustaz Abdul Ghani Abdul Rahman dan Yang Dipertua PAS Kawasan Bukit Katil, Haji Bakrin Sidek.

Ceramah ini mendapat sambutan yang baik dari masyarakat setempat walaupun hujan turun dengan lebat pada sebelah siang dan renyai-renyai ketika ceramah berlangsung.

Comments