4 ADUN BERSATU SELANGOR SOKONG PH

Empat Adun Bersatu Selangor hari ini mengumumkan pendirian mereka untuk kekal sebagai penyokong Pakatan Harapan (PH) di negeri itu selepas berunding dan mendapatkan pandangan daripada Dr Mahathir Mohamad. Perkara itu diumumkan dalam satu sidang media khas dihadiri Adun Kuang, Sallehuddin Amiruddin; Adun Jeram, Mohd Shaid Rosli; dan Adun Batang Kali, Harumaini Omar. Seorang lagi Adun yang mengambil pendirian sama ialah Adhif Syan Abdullah (Dengkil) tetapi tidak hadir pada sidang media petang tadi. Untuk rekod, Bersatu memenangi lima kerusi di DUN Selangor hasil PRU14 dua tahun lalu. Satu lagi kerusi mereka ialah Selat Kelang yang dimenangi Pengerusi Bersatu Selangor, Abdul Rashid Asari. Sumber : Malaysiakini

Comments

Anonymous said…
Jangan pedulikan lagi si celaka Dr Mahathir, Anwar dan Kit Siang lagi - Bekas Ketua Hakim Negara Tun Abdul Hamid

Dr Mahathir yang terkenal de gan lidah bercabang, fitnah jijik, peras ugut, kroni mengayakan 4 orang anak bertaraf billionaire, pembelit dan kepala perompak dengan myka tak malu dia tak pedulikan plakad “Anwar PM ke-7” ni. Imej dari NST.

Bagi Tun Abdul Hamid, apa yang orang Malaysia kena buat sekarang adalah mulakan hari baru tanpa Dr Mahathir, Anwar dan Lim Kit Siang. Kerana baginya, selama ni kita dah disibukkan dengan tingkah laku diorang ni sampaikan keadaan politik kita jadi tak tentu hala.

Mengambil contoh Dr Mahathir, baginya selama ni Dr Mahathir dah buat banyak masalah dalam negara, seperti:

Krisis Perlembagaan dengan Raja-Raja Melayu

Menyingkirkan Ketua Hakim Negara, Tun Salleh Abas pada tahun 1988

Menyebabkan UMNO diharamkan;
Berkelahi dengan Timbalannya sendiri Tun Musa Hitam

Memecat Anwar Ibrahim

Bergaduh dan cuba menjatuhkan Tun Abdullah Badawi

Masuk dan keluar UMNO berkali-kali.

Anwar pula baginya begitu ghairah nak jadi Perdana Menteri dengan mendesak Dr Mahathir beberapa kali menyerahkan jawatan kepadanya. Seorang pengamal pluralist murtad,syiah, COMANGO,G25, pejuang LGBT, penipu pembohong sesumpah boleh bertukar prinsip dan akidah bila bila masa.

Manakala, kehadiran DAP dalam kerajaan PH Anwar Ibrahim juga nampaknya seperti menyerahkan kuasa politik Melayu kepada parti berkenaan.

“Nampaknya selagi beliau (Dr Mahathir) ada dalam arena politik, beliau tidak berhenti-henti menimbulkan masalah. Cukuplah. Kita mulakan hari baharu tanpa Dr Mahathir, Anwar dan Lim Kit Siang.” – Tun Abdul Hamid
Anonymous said…
Dr. Mahathir memang terkenal dengan nama jolokan Mahazalim dan Mahafiraun.

Pedih kena tikam belakang luuahan atok. Saya beritahu Muhyiddin janganlah bekerjasama dengan Najib (Datuk Seri Najib Razak), tetapi Muhyiddin sanggup bekerjasama dengan mereka, saya tidak mahu, tetapi itu alam politik, macam-macam boleh jadi,” katanya ketika berucap pada majlis Kenduri Rakyat di Dewan Wawasan Jitra, di Jitra, hari ini.

HARI INI PERGI KENDURI RAKYAT DENGAR GORENG KUTTY
KUASA DAH HILANG BARU NAK INGAT RAKYAT KINI
BOBOI TAK PENAH PULANG TERINGAT KG HALAMAN KUTY
AJOMN JEMPUTAN KENDURI MAHKAMAH PLAK JADI SAKSI 1MDB

elok kerajaan baru kasi sibukkan atok turun naik mahkamah halang atok gi kenduri...baru skg ingat rakyat... puiiiiiii....!!!

Matlamat menghalalkan cara, kuasa sebagai pemudah cara, itulah prinsip dan pegangan Dr. Mahathir sebagai seorang ahli politik.

Budaya ugut menjadi darah daging dan seni politik Dr. Mahathir.

Musuh politik akan dimusnahkan dengan begitu kejam dengan menggunakan kuasa yang beliau ada.

PDRM, SPRM, Peguam Negara dan Mahkamah adalah medan melaksana dan melempiaskan dendam serta kemaraha Dr. Mahathir kepada musuh politik beliau.

DS Najib Razak (SRC Dan 1MDB)

Tuduhan :

Pecah amanah dan salah guna kuasa RM42 Billion dan RM2.6 Billion.

DS Ahmad Zahid Hamidi (Pecah Amanah Yayasan Sendiri)

Tuduhan :

Pecah amanah Yayasan Akal Budi (Yayasan milik sendiri) dan rasuah.

Sebab Sebenar :

Kerana Zahid Hamidi tidak setuju desakan Dr. Mahathir agar bubar UMNO dan bawa ahli UMNO masuk PPBM

Sebab Sebenar :

Semuanya kerana tidak menurut kehendak Dr. Mahathir dan tidak sokong Mukhriz dalam pertandingan jawatan Naib Presiden UMNO serta tidak setuju desakan letak jawatan oleh Dr. Mahathir sebelum PRU 14

Tengku Adnan bin Tengku Mansor (Rasuah RM2 juta)

Tuduhan :

Kesalahan rasuah bernilai RM2 juta dari Syarikat Pekan Nenas Sdn. Bhd

Sebab Sebenar :

Tiga kali tolak pelawaan Dr. Mahathir agar keluar parti dan masuk PPBM.

Dr. Mahathir perlukan Ku Nan untuk bantu perkuat PPBM seperti Ku Nan buat semasa jadi Setiausaha Kerja UMNO

Azeez Rahim (Rasuah Tapi Bukan Tabung Haji)

Tuduhan :

Pelbagai kesalahan rasuah tetapi tidak ada satu pun berkaitan dengan Tabung Haji seperti yang digembar-gemburkan

Sebab Sebenar :

Kerana Dr. Mahathir marah bila Azeez menjadi orang tengah ketika Dr. Mahathir umumkan tarik balik sokongan terhadap DS Najib.

Azeez juga banyak terlibat dalam gerakan lawan Dr. Mahathir semasa PRU 14.

TS Shahrir Samad (Kes Terima Duit 1MDB)

Tuduhan :

Menerima RM1 juta dari DS Najib dan wang itu didakwa dari 1MDB.

Beliau juga didakwa kerana gagal mengisytiharkannya kepada LHDN

Sebab Sebenar :

Dr. Mahathir memang telah lama berdendam dengan Shahrir kerana beliau adalah individu paling lantang menentang Mahathirisme sejak 1988.

DS Ahmad Maslan (Kes Terima Duit 1MDB)

Tuduhan :

Gagal mengisytihar duit RM2 juta yang diterima dari DS Najib dan disyaki duit tersebut adalah dari 1MDB

Sebab Sebenar :

Kerana Mat Maslan adalah individu yang kuat mempertahankan DS Najib dan 1MDB

diarahkan Ketua Polis Negara, Hamid Badur, mantan Ketua Pesuruhjaya SPRM, Shukri Abdul dan Latheefa Koya serta mantan Peguam Negara, Tommy Thomas untuk 'mencipta kes' ke atas mereka.

Mereka semua adalah lantikan politik Dr. Mahathir dengan 'misi khas'.

Yang benar-benar ada kes tetapi sudah lompat ke parti PPBM, maka Dr. Mahathir telah 'mensucikan' mereka.

Jadi tidak hairan bila Dr. Mahathir jatuh, maka seorang demi seorang yang selama ini menjadi baruah Dr. Mahathir seperti Tommy Thomas dan Latheefa Koya meletakkan jawatan!!!

Turut hadir kenduri rakyat di Kedah ialah Menteri Besar, Datuk Seri Mukhriz Mahathir.. baru teringat nak balik negeri... alahaiii..!!

FORMULATURUNHARGA = BMF + BRING IT ON + TEPOKK..!!
Anonymous said…
According to Mohamad, the new Perikatan Nasional government will investigate Lim for adding RM140 billion to the country's debts and selling off national assets.

"This is not revenge but for the sake of our country. We can't let him off the hook," Mohamad told reporters in Johor yesterday.

kenyataan Mohamad bahawa kerajaan Perikatan Nasional akan menyiasat Lim, bekas menteri kewangan, kerana menambah RM140 bilion dalam hutang negara dan penjualan beberapa aset negara.

Antara yang dibangkitkan ialah pengambilalihan aset Tabung Haji oleh syarikat tujuan khas (SPV) Urusharta Jamaah Sdn Bhd (UJSB) yang merupakan sebahagian daripada pelan pemulihan Tabung Haji pada tahun lalu.

"Jika ada salah guna kuasa kita akan bawa dia ke mahkamah. Ini bukan balas dendam tetapi demi negara kita. Kita tak boleh biarkan dia terlepas,” katanya seperti dipetik The Malaysian Insight.
Tok Ki said…
Komen semua hampeh...
Anonymous said…
PERBEZAAN ISU COVIT 19 DI URUS PEMIMPIN BERPENGALAMAN DENGAN BEKAS KAKI DEMO GULING2 ATAS JALAN RAYA.

Krisis COVID-19 di negara diurus oleh kaki demo dengan di urus bukan kaki demo atas jalan raya.

Satu kerajaan yang dibarisi orang berpengalaman. Satu lagi pula kerajaan yang dibarisi bekas kaki demo jalan raya.

Pada waktu itu negara kita dibawah pentadbiran PH. Masa itu Wan Azizah diberi peranan untuk mengetuai krisis berkenaan.

Sejak wabak COVID melanda negara kita sering mengikuti rapat perkembangan kes. Rakyat melihat bagaimana nasib rakan-rakan yang berniaga ketika wabak SARS melanda dunia 2003

Dibawah pemerintahan PH, rakyat perhatikan ketika itu, hanya Wan Azizah dan Menteri Kesihatan yang sepenuhnya mengendalikan kes itu. Dari umumkan jumlah pesakit hinggalah umum pesakit yang sembuh.

Ketua Pengarah Kesihatan, Datuk Dr Noor Hisham tidak diberi kebebasan pun untuk bercakap kepada media. Maklumlah kan PM dan TPM masa tu taraf doktor semuanya.!!

Pada masa itu Malaysia dipimpin oleh PM dan TPM berkelulusan Doktor. Beliau hanya berdiri sebelah menteri tanpa apa apa peranan. Kedua dua Doktor ini rupa-rupanya tak boleh pakai dan tak boleh diharap langsung akhirnya.

Sebaik sahaja kerajaan bertukar dan menteri-menteri kabinet mula bertugas, kita dapat lihat bagaimana perbezaan yang berlaku.

Susunannya kelihatan begitu kemas. KP Kesihatan, diberi kuasa mutlak untuk mengendalikan kes dan hal2 berkaitan kesihatan. Kalau dulu semua pemimpin PH nak bersuara nak glamer..!!

Kalau dulu Menteri Kesihatan bukan cakap pasal Covit19 saja cakap pasal pelancong dari China lagi dan dialu alu utk datang ke Malaysia padahal itu menteri pelancongan punya tugas..!!

Manakala Menteri Kesihatan PN pula hanya menjalankan tugasnya yg berkaitan soal bajet, soal kemudahan hospital, soal elaun petugas, dll.

Kalau dulu PM ke 7 , Lim Guan Eng, Tony Pua, Kula Paria semua ke depan bersuara nak jadi champion konon nak selamatkan kewangan negara dengan potong elaun kecemasan doktor dan penjawat awam lagi.

Menteri Pertahanan PN pula diberi tugas hal2 berkaitan keselamatan sahaja. Menteri Kewangan PN hanya jaga hal2 kewangan sahaja sepanjang krisis. Menteri Luar PN pula, buat urusan dgn dunia luar sahaja dan uruskan rakyat luar negara pulang. Manakala rakyat tugasnya mudah sahaja. Duduk rumah diam2.

Kalau dulu k'jaan PH Menteri Pelancongan, Tony Pua, Kulasegaran, Ramasamy, Syed Saddik suma nak menyampuk tunjuk pandai bersuara bagi jawapan walaupun itu bukan bidang tugad kementerian yang diselia.

Perlu di ingat kerajaan PN yang ditadbir oleh pemimpin yang bukan kaki demo guling guling guling atas jalanraya. PN ini baru saja berusia 2 bulan bukan 22 bulan...!!

Pernahkah kita lihat Menteri Kesihatan PN ambil tugas KP Pengarah Kesihatan untuk mengumumkan berapa banyak kes positif setiap hari, berapa ramai sembuh dan berapa ramai meninggal dunia ?

Dibawah pentadbiran kerajaan baru PN ini, pernahkah kita melihat KP Kesihatan berdiri di sebelah menteri dalam sidang media untuk melaporkan perkembangan kes ?

KP Kesihatan diberi kuasa penuh. Diberi ruang siaran langsung setiap hari di media-media. Tidak ada sekatan. Kalau PH dulu PM ke 7 memandai mandai kata Covit19 tak serius, TPM kata Malaysia ada pengalaman tangani krisis wabak penyakit.. bla.. bla.. bole blah blaahh..bla... bla lahh.!!

Malah PM pun mengambil nasihat KP Kesihatan untuk membuat satu2 keputusan. DS Ismail Sabri yg berdepan media setiap hari, apabila ditanya hal2 berkaitan kesihatan, beliau tidak akan jawab dan serahkan kepada KKM. Kalau dulu semua pemimpin PH berlumba lumba tunjuk pandai depan TV..!!

Kalau dibawah pemimpin kaki demo menteri pelancongan pun nak komen pasal Covit19 jangan di diskriminasi pelancong China, pakai mask untuk pelancong sudah memadai dll.

Kalau kau bukan pakar kesihatan jangan menyibuk jadi nasik tambah.

Inilah akibat bila kaki demo guling2 atas jalan raya di pilih jadi kerajaan PH dulu.. semua jadi haru biru...!!

Kalau rasa seronok kena bodoh 2 kali dan suka kena kencing lagi sokong lah PH..!!
Anonymous said…
Anwar meletakkan dua syarat penting sekiranya Bersatu ingin kembali ke pangkuan PH,

Yang pertama, keputusan Bersatu mestilah keputusan sebulat suara dari satu parti iaitu Bersatu.

Agak agak ucapan boboi tu Anwar terima lah kannn dan Bang Non dari awal lagi dah bagi signal no more lidah bercabang kali ini... makin terdesak atok kali ini... ilmu kelentong penipu fitnah lidah bercabang dah abis suma dah digunakan atok.. kikikiki

Ertinya, tiada kelompok Tun M mahu bersama PH, manakala kelompok Muhyidin masih setia dengan pengkhianatan. Makna kata Bang Non mahu satu suara ajer suara atok atau suara jidin...

makin berserabut atok makin kelu lidah bercabang nak main game... kikikiki

Keputusan mestilah dari Bersatu bukannya kelompok.

Bang Non siang2 lagi dah cakap nak suara atok atau jidin.. ilmu fitnah lidah bercabang dah abis dikeluarkan... kikikikiki..

Yang Kedua, Bersatu mesti terima prinsip dan dasar perjuangan PH terutamanya di dalam merealisasikan reform dan menentang rasuah di dalam negara ini. Selain itu, Bersatu diingatkan agar tidak lagi mengulangi kesilapan besar yang telah mereka lakukan sehingga tumbangnya sebuah kerajaan mandat rakyat....

Bang Non bagi paku buah palo dia sekali gus...kikiki.

Susah atok nak main game lepas ni selepas tertebuk muko sendri..

Harap Straits Times Singapork , WSJ, DOJ Media Soros mulakan fitnah lepas tu disambut hiruk pikuk media tempatan rakyat dah tahu style fitnah atok...

Atok makin kelemasan kali ini... hujung nyawa anakcucu makin kepanasan.. padan muko kau..!! kikiki

Takkan Bang Non nak kena game sampai 3 kali melampau lah tuu.. kikikikiki
Anonymous said…
Perodi ucapan 'Langkah Boboi' Bersatu tiada pilihan lain lagi.

Saya terpanggil untuk mengajukan beberapa soalan kepada kepimpinan Umno. Sikap pemimpin Umno terhadap Bersatu yang tidak menggambarkan kesepakatan yang telah menyebabkan kejatuhan Kerajaan PH dan penubuhan kerajaan baru yang digelar PN. Kerajaan tebuk bumbung dan tebuk muka sendiri yang diwar-warkan kini.

Soalan ini juga saya tujukan kepada Presiden Bersatu Muhyiddin Yassin, sekaligus memberikan peluang kepada Tan Sri untuk menjelaskan kenapa janji beliau kepada Bersatu tidak menjadi kenyataan.

Bersatu dah berpecah dua itu ayahnda saya kata. Saya mohon dan merayu kembali pada rakan dalam PH yg tertebuk muka dapat berlapang dada dan menerima kami semola.

Pada hemat saya, Bersatu hanya ada satu pilihan sahaja iaitu kembali bersama PH. Kembali kita repair semola bumbung yang langkah ayahnda saya tertebuk mukanya dolu.

Pengalaman tidak sampai dua bulan di bawah kerajaan Perikatan Nasional yang tidak wujud itu sangat pahit bagi Bersatu hingga ke akar umbi.

Kepahitan tertebuk bumbung dan muka sendri memang menyakitkan hati ayahnda saya dan tok wan saya. Kepahitan tertebuk muka ini sangat menyakitkan diri saya juga hingga sampai ubun ubun kepala saya... kikiki

Ahli Majlis dan MPKK yang dianggotai Bersatu telah digugurkan di beberapa negeri kecuali Kedah. Sejarah pemimpin pemimpin besar Kedah dari dolu dolu lagi memamg macam itu. Pulau-pulau strategik seperti Pulau Pinang dan Singapura pernah pemimpin tertinggi negeri ini kasi sedekah pada orang lain asal dapat jadi pemimpin tertinggi. 22 bulan dalam PH Jambatan Bengkok lansung tidak dimanfaatkan untuk dibina semola. Jambatan bengkok hanya gula gula penyedap hati orang Melayu saja selama ini.

Cukup-cukuplah dengan menang sorak kampung tergadai. Sudah sudah lah dan hentikan lah kerja tebuk menebuk sesama sendri ini.

Kami tidak mahu lagi Bersatu diperkudakan dan diperkotak-katikkan oleh mana-mana pihak.

Tiada siapa yang rela perkotak katik kan kita dalam Bersatu, kami dan rakan dlm PH yang terebuk muka satu sama lain. Mohon dimaafin ayahnda saya kerana tertebuk mukanya sindri terutama janji pada PKR @ Anwar Ibrahim PM ke 8 tidak tertunai.

Saya sangat yakin bahawa krisis politik, krisis kesihatan dan krisis ekonomi yang sedang melanda negara ketika ini akan dapat ditangani dengan lebih baik oleh sebuah kerajaan perpaduan yang pernah dicadangkan ayahnda saya.

Jika ahli-ahli Yang Berhormat dari Bersatu bersetuju dengan kenyataan saya ini, sila mengorak langkah dan kembali ke pangkal jalan.

Dalam erti kata lain, kita dlm Bersatu repair bumbung yang kita tebuk suatu masa dolu.

Itulah sebaik-baik tindakan yang boleh Yang Berhormat-Yang Berhormat lakukan untuk mengembalikan maruah dan menjamin kelangsungan Bersatu. Saya doakan Allah SWT memberi petunjuk dan hidayah kepada anda semua.

Demi langkah boboi, dengan ini semoga kita repair kembali bumbung yang kita tebuk dolu demi perpaduan dalam Pakatan Harapan.


Menteri Besar Kedah
Timbalan Presiden Bersatu.

Note : Mampukah rakan rakan dlm PH yang lain kembali dengan langkah boboi. sama sama lah kita nanti episoda akan datang
Anonymous said…
MUNGKINKAH PH ATOK@BERSATU LAWAN UMNO/PAS@MUHYIDDIN BRRSATU DI DUN CHINI..?? MACAM CERITA P RAMLEE KELUARGA 69 PULAK..!!

Bersatu parti mati segan, hidup tak mahu telah menjadi duri dalam daging PN, pergolakan didalam Bersatu amat-amat teruk dan memalukan, bayangkan dalam satu parti boleh ada dua kiblat, satu berkiblatkan Muhyiddin pro PN dan satu lagi berkiblatkan Atok pro PH/DAP. Mungkin dari fitnah dan sumpah laknat bossku akhirnya Parti Bersatu tersungkur hancur berkecai

Katakan lah, Muhyiddin berbesar hati untuk memberikan laluan kepada BN untuk bertanding disitu, adakah barua-barua DAP dalam Bersatu akan bersetuju?

Seratus peratus mereka tidak akan bersetuju kan? jadi apa yang bakal berlaku? pertama, berkemungkinan mereka akan letak juga calon mewakili Bersatu/PH bertanding di situ, watikah calon boleh ditandatangani oleh Pengerusi yakni Atok, kedua, mereka akan planted seorang calon yang bertanding atas tiket bebas dan disokong oleh Bersatu/PH dan yang ketiga, Bersatu mungkin pull out, parti lain akan bertanding, mungkin PKR atau PAN dan fraksi Atok akan memberi sokongan kepada calon PH.

Disinilah kita boleh tengok talibarut-talibarut DAP memainkan peranannya, bayangkan ketika berlangsungnya kempen pilihanraya, pemimpin Bersatu fraksi Atok/DAP berkempen menghentam polisi dan dasar kerajaan PN, walhal dalam kerajaan PN itu juga melibatkan pemimpin Bersatu, tak ke lawak bunyinya tu..

Tukang-tukang fitnah dan pengadu domba seperti Khalid Samad, Mat John Sabu, Anwar Ibrahim, Tokong Lim Kit Siang dan lain-lain sudah tentu akan berkampung disana, tajuk utama fitnah mereka sudah pasti terarah ke kerajaan PN dan pemimpin Bersatu juga akan tumpang tuii menghentam PN yang mana dalam PN tu ada pemimpin dari Bersatu.

DAP, PKR, PAN dan Bersatu fraksi Atok akan bermati-matian menyerang calon BN dikawasan itu. Dun Chini kawasan Parlimen Pekan@Malu aper bossku..!! Bossku akan all out disana nanti.

Ini pertarungan peribadi antara Bossku lawan Atok Kau...!!
Anonymous said…
DARI SUDUT CAP MUNGE

PEMUDA PPBM (ARMADA) PERAK: PENGKHIANAT SEBENAR KEPADA MAHATHIR IALAH PAKATAN HARAPAN

Armada Bersatu Perak juga mahu menyatakan bahawa pengkhianat kepada Pengerusi Bersatu Yang Amat Berbahagia Tun Dr Mahathir Mohamad adalah Pakatan Harapan yang didokongi oleh PKR, DAP dan Amanah. Ketiga-tiga parti ini DAP dan PKR tidak berhenti-henti mendesak Tun Dr Mahathir Mohamad meletakkan jawatan Perdana Menteri.

Goyang! 144 Dari 191 Bahagian ARMADA BERSATU Memberontak!

144 daripada 191 ARMADA BERSATU Bahagian, sokong Perikatan Nasional

DARI SUDUT PKR@ANWAR

PH TIDAK PERNAH PERALATKAN BERSATU. BERSATU TELAH MERANCANG AWAL UNTUK KHIANAT

Parti Bersatu telah buat keputusan dlm mesyuarat tertinggi 23hb Februari sehari sebelum Langkah Sheraton took place on 24 Februari. Konon-konon Tun Mahathir berlakon tak setuju. Konon-konon Tun Mahathir sedih ada pemimpin bersatu tak pegang pada janji untuk mengaburi mata PH supaya tidak menggambarkan sebuah wayang.

Fakta yang sahih adalah Bersatu yang memohon untuk menyertai PH.
Benarkah PH memperalatkan Bersatu? Bersatu yang memperalatkan PH. Setelah PH berjaya menjadi kerajaan selepas PRU14 yang lalu, tidak cukup dengan jawatan PM yang diberikan kepada Bersatu walaupun mendapat kerusi paling sedikit iaitu 13 Kerusi Parlimen daripada kerusi terbanyak yang diberikan kepada Bersatu iaitu 52 kerusi, Bersatu memilih untuk khianat pada PH. Siapa peralat siapa untuk berkuasa? PH punyai perjuangan lebih jauh, bukannya untuk menjatuhkan Najib.

Deklarasi Rakyat gagal dan menjadi ‘hangat-hangat tahi ayam’ kerana tidak mendapat bantuan dari PH. Tun M dan balacinya Khairuddin Abu Hassan patut malu di atas kegagalan tersebut.

Sejak Tun mula melangkah ke pejabat PM! Skandal demi skandal bermula dengan Bank Bumiputra merubah politik sihat negara kepada khianat tikam menikam menjadi halal demi kuasa. Politik merchivillion politik menghalalkan cara. Justic end by means..

Tun , Boboi dilucut dari PPBM ke mana anak beranak nak pergi ni...!?

Keahlian Mahathir, Mukhriz dlm PPBM terlucut? Fasal 10.2.3 Perlembagaan BERSATU menyatakan keahlian seseorang ahli parti tergugur jika ingkar peraturan parti, termasuk menyertai gabungan parti lain. Berisiko terlucut keahlian BERSATU ialah Timbalan Presidennya, Datuk Seri Mukhriz Mahathir; Ketua Angkatan Bersatu Anak Muda (ARMADA), Syed Saddiq dan barisan EXCO nya

Dr Mahathir menandatangani Kenyataan Bersama PH kapasiti sebagai Pengerusi BERSATU bersama Presiden Parti Warisan Sabah (WARISAN)Shafie Apdal; PKR Anwar Ibrahim; PAN Mohamad Sabu dan DAP, Lim Guan Eng bertarikh 4 Mei lalu.

ANWAR KETUAI BARISAN PEMBANGKANG

DS Anwar Ibrahim pula mengakui namanya dimaklumkan kepada Speaker Dewan Rakyat dan Majlis Presiden Pakatan Harapan mencalonkan beliau sebagai Ketua Pembangkang.

KESIMPOLAN SIAPA KHIANAT SIAPA

144 daripada 191 ARMADA BERSATU Bahagian, sokong Perikatan Nasional
Atok, Boboi dan Syed Saddik nak pi mana sekarang ni...!!??

Kesian depa anak beranak fitnah si lidah bercabang kita kasi tepokkkk dolu..!! Dolu pakat pakat bikin wayang konon berbaik skg belum nak baik balik sudah haru biru...

Tun sebagai Pengerusi, Boboi dan ketua Armada Syed Saddik hilang kawalan dalam Bersatu...!?

Tun Mahathir are you sorry or worry? Kamu bukan insaf tetapi takut! Kamu takut kerana kamu tiada kuasa lagi, kamu gerun jika Anwar menjadi Perdana Menteri.!!

Sekarang Tun bukan ketua mana mana kumpulan, Tun sekadar pengikut sahaja. Mahu kah Tun sekadar pengikut pada Brother Anwar Bin Ibrahim..!? Ohhh Tidakk , saya ulangg..!!

Haahh Tepokk..!! Politikus lusui dan usang boleh beramboss..!!
Anonymous said…
Umno tidak berbangga berada dalam kerajaan Perikatan Nasional (PN) kerana menganggap belum ada kuasa penuh seperti sebelum Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14).
“Meskipun sebelah kaki kita berada di pentas kerajaan PN, tidak banyak boleh dibanggakan.

“Sokongan kita adalah untuk menjatuhkan kerajaan (PH), menamatkan pemerintahan dinasti, mengekang rejim penipuan dan gila kuasa selama 22 bulan,” kata Zahid dalam perutusan sempena ulang tahun UMNO yang ke-74, hari ini.

Ketika berucap sempena sambutan dua tahun kemenangan Pakatan Harapan 9 Mei lepas, Tun Dr Mahathir berkata, dengan apa yang ada sekarang, kedudukan Bersatu terkontang kanteng menjelang pilihan raya umum akan datang.

Pergi mampos Bersatu..!!
Anonymous said…
MANA DAP?

Pertama, baharu sahaja Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dilonggarkan, nampaknya tidak sabar-sabar pemimpin Pakatan Harapan (PH) mahu merebut kuasa. Malah mereka tidak menyoroknya. Mereka mahu memberitahu bahawa untuk kesekian kalinya, Tun Dr. Mahathir Mohamad akan bergandingan dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk menumbangkan kerajaan PN pimpinan Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Hairannya, kali ini tiada pula pemimpin DAP di dalam gambar. Amanah pun entah ke mana. Bagi penganalisis politik, ia jelas menunjukkan `perang seterusnya’ ialah memenangi undi orang Melayu yang disedari PH tidak akan berjaya, jika mereka memaparkan wajah DAP.

Menurut penganalisis lagi, semasa pentadbiran PH selama 22 bulan, DAP telah berjaya menjarak-jurangkan orang Melayu daripada terus menyokong PH dengan segala keputusan dan perbuatan.

Persoalannya, apakah `sudah terlambat’ atau `masih sempat’ untuk Mahathir dan Anwar menyakinkan rakyat bahawa mereka berdua adalah sebaik-baik gandingan untuk menyingkirkan Muhyiddin sekarang ini?

Sejak itu, Mahathir terus-menerus enggan mengesahkan bila hendak melepaskan jawatan seperti dijanjikan, menyebabkan Anwar semakin membara, konco-konconya di dalam PH sama membara. Itu rakyat tahu. Pada zaman digital ini, benda-benda tak puas hati mana boleh disorok.

Atok rakyat bukan bodoh atok. Hari pertama tertebuk muka sendiri, atok mula pertikai jumlah undi yang Muhyuddin dapat, sekarang atok kata mungkin sekarang jumlah undi akan berubah sebab ada pemimpin atok yg kononya disogok dengan jawatan. Atok jangan jadi bodoh masa atok jadi PM berapa ramai pemimpin UMNO diugut dan disogok dengan jawatan untuk tinggalkan UMNO. Sekarang pemimpin yg diugut dan disogok belah atok atau Mahyuddin..!?

Atok dah nyanyok, balik lah dari meratib berzikir tertebuk muka sendiri dan 'asyik kena tikam belakang' elok bulan puasa ni atok meratib zikir 'subahanallah' banyak banyak.

Netizen sekarang dapat maklumat celah jari ajer bukan 22 tahun dulu suma berita datang dari celah kroni atok...

Sudah sudah la atok... mungkin ini ramadhan atok yang terakhir.. sudah sudah lah tu..!!