BOLEHKAH AKU SOKONG PENENTANG HUDUD?

Dulu aku diajar supaya menjadikan hukum hudud sebagai matlamat perjuangan. Sesiapa yang menentang hudud akan ku tentang habis-habisan. Tup-tup sekarang Umno yang sememangnya tidak mahu melaksanakan hudud serta sebuah parti yang namanya berdasarkan kaum yang terang-terang mahu mengambil tindakan mahkamah dahulu dijadikan kawan dan calonnya pada PRK Tg Piai mahu dijulang dan dipuja. Pening aku nak memikirkan halatuju dan apa sebenarnya perjuangan PAS. Jelas sekali perjuangan PAS sama macam MIC, Gerakan dan lain-lain yang mementingkan matlamat politik sebenarnya. Boleh mereka berhukum mengikut selera mereka sendiri.

Comments

Anonymous said…
Jangan sokong PAS...parti yg bersekongkol dgn parti kafir...
Anonymous said…
sebenarnya,jika disebut masalah politik,segalanya tu boleh dibahas utk menghalalkannya..tetapi bila melibatkan hukum agama yg diputarbelit,maka hukumnya haram dan boleh jatuh murtad.mempersendakan hukum agama,sekejab haram sekejab wajib,sekejab wajib sekejab haram,maka hukumnya jatuh murtad.dosanya tak sama dgn membuat dosa yg lain.contohnya kalau tak solat,hukumnya berdosa,tetapi kalau menyatakan solat itu tak wajib,maka hukumnya murtad.begitulah juga dlm hal mengharam dan menghalalka penentang hudud.
Anonymous said…
Memang kena memilih yang mana 'kurang kemudaratan' nye...!!!

Undang undang Islam boleh kasi padam kata Ulama Pluralist Murtad ... macam pertandingan perbahasan di STAR NS .. tajuk tak berdosa homoseksual dalam Islam... dan tajuk debat kalau bole Al Quran ditulis semula.. kann.. kann...!! kikikiki

UST FIRDAUS WONG MENANGIS EMAK UCAP SYAHADAHNYA
FILANTROPI ISLAM KONON, PLURALISMA MURTAD JADI ANUTAN
ANAK CUCU KRONI KAYA RAYA COMANGO LIBERAL ANUTAN NYA
INILAH BAHANA AGAMA & AKIDAH JADI BARANG MAINAN

Janganlah kita naif dalam mengenali musuh dikalangan kita sendiri, yg bercita2 merosak, memperlekeh dan perlecehkan akidah & iman serta menghapuskan Islam.

Pluralisma agama, liberalisma agama, COMANGO adalah alat yg digunakan oleh musuh utk meruntuhkan cahaya Islam.

Musuh yang lebih bahaya adalah mereka yang berpakaian seperti kita, bercakap seperti kita bahkan beragama seperti kita namun tindak tanduknya tidak ubah seperti musuh yang setiap masa ingin memadamkan cahaya Islam ini.

Mereka memetik al-Quran, hadis, hujah ulama’ namun yang dimahukan adalah runtuhnya Syariat ini.

Kelompok inilah yang Dr Ahmad Raisuni sebutkan: “Tujuan sebenar mereka mempergunakan maqasid, ijtihad serta tajdid di sisi mereka hanyalah mahu menghapuskan syarak lalu menjadikan perkara yang halal tidak kekal halal dan yang haram tidak kekal haram” (Muhadorot fi Maqasid alsyariah, Darul Salam m/s 116)

Ambillah pengajaran wahai orang-orang yang berakal.

#FORMULATURUNHARGA = BMF
Anonymous said…
x payah nak pusing2 kpd yg penerangan yg panjang2,jawab dulu soalan pertama dalam tajuk admin,boleh ke kita sokong penentang hudud.
jika kita menjawab dgn ringkas dan tegas,maka alhamdulillah.
tetapi jika jawabab kita meleret2 mencari alasan,sekejab boleh sekejab x boleh,kalau buat kita buat boleh(menentanh hudud) kalau puak lain buat tak boleh..maka jelaslah kita termasuk golongan yahudi yg mensucikan puak puak mereka sahaja
Anonymous said…
Dewan Ulama Pas Pusat (DUPP) menyeru kepada semua pengundi PRK Tanjung Piai untuk tidak memberikan sebarang undi kepada calon PH walaupun calon PH bukan dari parti DAP.

Ketua Dewan Ulamak PAS Pusat Dr Nik Muhammad Zawawi Salleh berkata, dengan memberikan undi kepada mana-mana calon PH hakikatnya hanya melebarkan atau mengekalkan kuasa DAP dalam mendominasi PH pada hari ini. Inilah kemudaratan yang besar mesti dielakkan.

Dewan Ulama dalam kenyataannya:

Antara kaedah yang terpakai dalam hal seperti ini ialah:
إذا تعارض مفسدتان روعي أعظمهما ضررا بارتكاب أخفهما

“Apabila bertembung dua kerosakan, maka hendaklah dijaga daripada terjadi mudharat yang lebih besar dengan memilih mudharat yang lebih ringan antara keduanya.”

2. DUPP menyokong calon yang telah dikemukakan sebagai calon Barisan Nasional (BN) dari parti MCA, Datuk Seri Dr Wee Jeck Seng untuk bertanding dalam PRK Tanjung Piai pada 16 November 2019 nanti.

3. Sokongan berasaskan kpd semangat Muafakat Nasional telah dimeterai PAS dan UMNO pada 14 September 2019 sekaligus melibatkan parti-parti dalam komponen Gagasan Sejahtera dan Barisan Nasional.

Sabda Rasulullah SAW :

الصلح جائز بين المسلمين، إلا صلحاً حرم حلالاً، أو أحل حراماً. والمسلمون على شروطهم، إلا شرطاً حرم حلالاً، أو أحل حراماً

Maksudnya :
“Perdamaian dibenarkan di kalangan orang Islam, kecuali perdamaian itu mengharamkan yang halal atau menghalalkan yang haram. Dan umat Islam atas syarat mereka (wajib memelihara), kecuali syarat yang mengharamkan yang halal atau menghalalkan yang haram.” – riwayat at-Tirmizi

4. Melihat situasi semasa politik Malaysia di bawah pemerintahan Pakatan Harapan (PH), fokus utama dalam pertimbangan sesuatu PRK serta PRU 15 akan datang ialah tidak memberikan kemenangan kepada PH untuk terus berkuasa. Ini jelas kebiadapan yang ditunjukkan oleh DAP dlm mendominasi PH sangat memberikan kesan negatif ke atas agama Islam, ummah dan negara.

5. Justeru, walaupun calon dari Muafakat Nasional yang diwakili oleh BN adalah non Muslim namun ia bukanlah terlarang secara mutlak. Ini kerana penentangan kita bukanlah atas sentimen berlainan agama atau bangsa.

Firman Allah SWT :

لَّا یَنۡهَىٰكُمُ ٱللَّهُ عَنِ ٱلَّذِینَ لَمۡ یُقَـٰتِلُوكُمۡ فِی ٱلدِّینِ وَلَمۡ یُخۡرِجُوكُم مِّن دِیَـٰرِكُمۡ أَن تَبَرُّوهُمۡ وَتُقۡسِطُوۤا۟ إِلَیۡهِمۡۚ إِنَّ ٱللَّهَ یُحِبُّ ٱلۡمُقۡسِطِینَ

Maksudnya :
“Allah tidak melarang kamu daripada berbuat baik dan berlaku adil kepada orang-orang yang tidak memerangi kamu kerana agama (kamu), dan tidak mengeluarkan kamu dari kampung halaman kamu; sesungguhnya Allah mengasihi orang-orang yang berlaku adil.”
[Surah al-Mumtahanah 8]

6. Perlu difahami penentangan ke atas DAP kerana sikap mereka yang keras memusuhi agenda umat Islam yang dizahirkan oleh pimpinan mereka dalam banyak isu serta keterlibatan pimpinan mereka dengan kumpulan pengganas iaitu LTTE.

7. Menyelamatkan negara dan agama Islam dari terus menjadi mangsa kerakusan PH merupakan satu kewajipan pada masa kini.

ما لَا يَتِمُّ اَلْوَاجِبْ إِلَّا بِهِ ، فَهُوَ وَاجِبٌ

Maksudnya: “Perkara yang tidak akan sempurna suatu kewajipan melainkan dengannya, maka ia adalah wajib.”

8. Perlu diingat setiap undi dalam kiraan sistem demokrasi adalah sangat penting pengundi hendaklah keluar untuk mengundi calon dari Muafakat Nasional kerana melalui kuasa undian, kemudharatan boleh dicegah.

9. Ini kerana mudarat adalah perkara yang wajib dijauhi dan dilenyapkan sebagaimana kaedah asas dalam perbincangan displin ilmu al-Qawaid al-Fiqhiyyah iaitu:
الضرر يزال

“Kemudaratan (wajib) dihilangkan”

10. Justeru, DUPP mengajak semua ahli dan masyarakat umum agar terus fokus kpd menyelamatkan negara menerusi kerjasama Muafakat Nasional yang digerakkan secara konsisten dan serius.

Sekian.

YB DR NIK MUHAMMAD ZAWAWI SALLEH
Ketua Dewan Ulamak PAS Pusat
Anonymous said…
hudud tetap ada ... bio masa yg tentukan.. nape tak caye...!?

kita lawan bang non bakal PM dan atok pasal toksik anak cucu tok wan COMANGO@marina gereja liberalisma agama dan pluralisma murtad..

Anonymous said…
mangkuk2 lebai iblis skrg baru tau hal mudarat yg lebih besar?dulu umno memerintah negara knp tak baca hal mudarat yg lebih besar?
bila umno jatuh ,ph naik,baru tau mudarat besar skrg ada dkt ph?mudarat kecik ada dkt umno?
begitulah akhir zaman bila agama dijadikan barang dagangan.punah habis hukum
Anonymous said…
Macam ada persamaan DAP dan Anwar

Bila DAP rasa lebih power dari PDRM - Pekung, wajah sebenar DAP makin terbongkar
Brother Anwar Bin Ibrahim pula mahu kaedah SOSMA lebih Lembut, untuk disesuaikan dengan kehendak DAP

Jangan sebarkan virus bodoh supaya rakyat pun bodoh sama macam kamu Lit Kit Siang, patutnya kamu protes kepada Mahathir, dia Perdana Menteri, parti kamu satu pakatan dengan dia. Dakwa atau lepaskan - Kit Siang

Lim Kit Siang hari ini menuntut agar dua Adun DAP, P Gunasekaran dan G Saminathan yang ditahan berkaitan siasatan hubungan mereka dengan kumpulan Harimau Pembebasan Tamil Eelam (LTTE) di Malaysia.

Veteran DAP itu berkata kedua-dua mereka yang ditangkap di bawah Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-langkah Khas) (Sosma), mesti dibebaskan segera atau didakwa di mahkamah untuk memberi mereka peluang membela diri.

Gunasekaran dan Saminathan adalah antara tujuh yang dtahan menurut undang-undang keselamatan yang membolehkan penahanan tanpa perbicaraan sehingga 28 hari.

Apa yang memeranjatkan;

Tiada satu kenyataanpun dari pihak DAP yang berterima kasih kepada pihak polis atas komitmen membasmi keganasan.

Sehingga kini DAP tidak mengeluarkan kenyataan mengecam kumpulan LTTE yang ditakrifkan sebagai pengganas.

Beberapa pimpinan DAP menegakkan benang yang basah dengan menyamakan simpati dan sokongan mereka terhadap LTTE adalah sama seperti rakyat Palestin dan masyarakat Rohingya

Mana-mana negara di dunia ini tidak boleh diperintah atau ditadbir oleh pemimpin yang menyokong mana-mana pengganas walau atas apa alasan sekalipun.

TERKINJA CEMAS GELABAH ALJUBORI
PERALIHAN KUASA PIDANA MINTRI
PUTIH MATO LA NNPK NYA LAGI NII..!!
DIPATUK 2X ULAR RENTUNG TAK ADE GIGI


KIKIKIKIKI...


KPALO PEROMPAK VS KEPALO PENIPU HEBAT
COMANGO LIBRAL VS PLURASISMA MURTAD
PADAN LA MUKO MEMASING MUSIBAT LAHANAT
POP CORN KASI TAMBAH KASI TEPUK PADU KUAT...

KIKIKIKI..

Dolu PAS sekutu DAP sekarang bari nnpk DAP ni bawa mudarat besar.. sesapa yg jadi sekutu DAP memang mendapat mudarat la ... pemilik blogger dah renta juga certanya dng jujur...!! mesti dia jadi hamba DAP skg ni..!!

Brother Anwar Bin Ibrahim pula mahu kaedah SOSMA lebih Lembut, untuk disesuaikan dengan kehendak DAP
Anonymous said…
Sedang memcari sebab2 mengapa DAP sangat beria-ia menjadi Brother Anwar Bin Ibrahim PM ke - 8. Tentu ada sebabnya...!!?
Perlu diingatkan supaya jangan jadi seperti Melayu PAP di Singapura yaa..!! Apa yang mereka dapat...!?

Berdasarkan pada anggota DAP Melayu yg berpaling tadah dahulu maklumat sahih ialah..

Amerika Syarikat akan dapat pangkalan tentera di Port Dickson banyak lagi yang akan dirasakan. Haramjadah mendapat..!!
Ulama penunggang agama..cerita akhir zaman
Anonymous said…
MCA xnak hudud...dap alu2 kan hudud...jom Kita sokong dap...jom kite jd khadam yg setia membentengi dap...hahaha
Anonymous said…
Wahai Penduduk Kampung Semburit sekelian..!

Bersama beberapa perkembangan sebelum ini serta apa yang berlaku semalam di mana di dua Adun PKR yang pro Azmin bertindak memboikot Sidang Dun Melaka sehingga usul kerajaan negeri untuk melantik Pengerusi PKR negeri itu, Abdul Halim Bachik sebagai Senator ditolak dengan undi 13-12, Anwar kini sebenarnya tidak boleh berlembut atau berdiam diri lagi terhadap mereka yang menentangnya dan cuba menghancurkan PKR

Bagi mesyuarat sayap Wanita PKR yang memang menjemput Azmin sebagai perasminya, kumpulan pro Azmin dikhabarkan akan memakai pakaian yang berbeza untuk menunjukkan perbezaan dengan mereka yang pro Anwar.

Geng Azmin juga diperkhabarkan akan turut melakukan pemboikotan dalam Kongres Keadilan Nasional yang akan diadakan di Melaka pada 6 hingga 8 Disember depan.

Hanya mereka yang pro Azmin dibisik-bisikkan tentang perbezaan pakaian yang perlu dipakai itu, manakala yang memakai uniform yang biasa dipakai selama ini akan dianggap sebagai pro Anwar.

ARI ARI CITER GADUH SANA GADUH SINI
TARIKH PERALIHAN KUASA BAKAL PM- 8
RAKYAT DAH FED UP NAIK BOSAN SKG INI
USUL KAN PULA UNDI ATOK ABIS PENGGAL DI PARLIMEN

Ari ari citer bila mau tukar PM laa citer tarikh peralihan kuasa laa ,,, ari ari citer mau undi tak caya laa..bla.. bla..bla..!!

rakyat sudah fed up..!! dan bosannn..!!!

Apa kata Ahli Parlimen mana mana puak usul pada speaker buat undian sapa mau atok kekal abis penggal pulak... asyik undi tak caye bila mau selesai daaaa..!!

Amacam semua...!!??

Ok tak cadangan ni...!!!

mohon blogger mahacai ini main kan usul ni .. amacam 0ok tak...!!

FormulaHilangStress = BMF + PopCorn Tambah + Tepuk
Anonymous said…
Nampak mcm hero tapi bangang

Marahnya Hannah dan Pakatan Harapan terhadap Ahli Parlimen pembangkang yang tidak mengundi ini sampaikan nama mereka dihebahkan di media sosial oleh cybertroopers pro-Pakatan Harapan.

KESIAN MAHACAI UTURN ATOK HAPRAK
DAH KANTOI DIFITNAHNYA PEMBANGKANG
GAJAH DEPAN MATO BUAT TAK NAMPAK
MAHACAI SILA TEPUK KUAT2 BODO BANGANG

Apa yang penting sekarang mungkin Hannah boleh bertanya sendiri kepada satu persatu Ahli Parlimen Pakatan Harapan yang tidak hadir semasa undi tersebut dibuat.

Bak kata Ahli Parlimen BN-Tanjung Karang, Tan Sri Noh Omar, kenyataan Hannah umpama meludah ke langit terkena ke muka sendiri.

“PH ada 139 Ahli Parlimen di Dewan Rakyat. Hanya 32 Ahli Parlimen PH yang hadir menyokong bajet Kementerian Wanita dibawah Timbalan Perdana Menteri.

“Baki Ahli Parlimen PH yang lain setuju atau tidak? Kalau setuju kenapa tak hadir mengundi? Ini yang orang kata meludah ke langit terpalit ke muka sendiri,” kata Noh.

Mungkin sebelum Hannah marah-marah kepada 28 wakil rakyat pembangkang itu, boleh kiranya Hannah terangkan kepada rakyat yang mahu mengetahui mana perginya 107 Ahli Parlimen Pakatan Harapan tersebut?

Ahli Parlimen Pakatan Harapan yang tidak hadir ialah 37 orang daripadanya Ahli Parlimen PKR, 30 Ahli Parlimen DAP, 24 Ahli Parlimen Bersatu, Sembilan Ahli Parlimen Amanah dan tujuh Ahli Parlimen Warisan. Di mana mereka ketika Rang Undang-Undang (RUU) Perbekalan 2020 KPWKM dibentangkan?

Nampak mcm hero kannnn... kena kencing lagi hancing wahai mahacai bangang ya amatt.. kikikii..

FormulaHilangStress = BMF + Pop Corn Tambah + Tepukkkk..!
Anonymous said…
HEYY CAI PH SEKELIAN BOKAN 2 MINGGU TAPI 24 JAM
SAYA ULANGGGG PUKUL 11 SAH JADI KJAAN
ESOK HARI HARGA MINYOK TURUNNN MENCIPANNN.!!!
MACAI BODO BANGANG TERKINJA KERIANGAN


KIKIKIKIKI...OHHH BANG NON@BROTHER ANWAR BIN IBRAHIM

KALAU DULU DAH TAU BUAT2 BANGANG WAT APA SEKARANG BUAT2 MENGAKU BODOHHH..!!


FORMULAHILANGSTRESS = BMF + POPCORN TAMBAH + TEPUK TANGAN
Anonymous said…
INI BUKAN SIRI LIWAT 3 LA BANGANG..!!??

INI GANGGUAN SEKSUAL...CUKUP CUKUP LAH TUU...!!22 TAHUN BAHANA PERSEPSI FITNAH

Mana ada liwat. Tapi gangguan seksual. Mangsa tak dakwa diliwat tapi cuma disentuh kemaluan dan diminta berbuat seks luar tabii. Selain diberikan ugutan...persepsi fitnah jijik..!!

Cukup2 lah 22 tahun buat persepsi fitnah bodohh...!!!!!

Itu la pasal aku mintak Jijah sebagai TIMBALAN PERDANA MENTERI Malaysia bertindak SEGERA..!!!

Kepada Wan Ajijah kalau hang tak nak tgk hubby hang merengkok dlm penjara 10 tahun... hang sekarang berjawatan TPM Orang No 2 dlm kerajaan Malaysia...!! Hang kena laku kan sesuatu untuk menghalang Tun dari bermaharaja lela.

Kalau hang nak tgk Bang Non jadi PM ke 8 hang kena lakukan sesuatu sebagai TPM Malaysia

Hang boleh pengaruhi PDRM, SPRM, AG dan KDN..

Hang ada jawatan dalam kerajaan orang No 2 di Malaysia... nak selamatkan laki hang sebagai TPM kena gerakkan langkah hang dari sekarang sebelum terlambat.. !!!!!

Kalau hang tak bertindak dari sekarang dengan jawatan TPM hang pun lingkup....!!!

Act Now TPM Malaysia TPM Jijah...!!

Secara amnya, kes ini susah untuk dibuktikan. Sebab tak mungkin perlakuan itu dilakukan di hadapan orang ramai. Jadi, apabila sukar dibuktikan, kenapa masih dibuat tuduhan?

Jelas, tuduhan ini bukan untuk mensabitkan DS Anwar hingga masuk ke penjara seperti dahulu. Tapi cukup setakat membina persepsi negatif terhadap DS Anwar.
Anonymous said…
penduduk langkawi pasiaq bedengung rumah org Islam di roboh.. anak beranak kawal Kedah pun buat bodoh.. ada ati nak champion umat islam sedoonia.. puiii.!!
Anonymous said…
dah mampos ke blogger cap bunga ni sejak tg piai kena 15K...

kikiki..
Anonymous said…
Aku C n P dari Laman Reformasi oleh wfauzdin.blogspot.com pro DSAI ...


Selain itu peralihan kuasa itu juga demi membuka era dan dimensi baru Malaysia di mata dunia dengan ketuanya dipimpin oleh tokoh baharu dan bukannya oleh tokoh yang 'dikitar semula'.. aawwdduuhh...kikiki.!!

Hakikat yang perlu difahami umum, dan juga oleh Dr Mahathir sendiri, beliau adalah PM yang 'dikitar semua'...aucchh..!!

Dari satu sudut, kualiti PM Malaysia ini adalah orang yang diperbuat dari 'bahan sama' ..aawwuuww..!! yang mana tidak banyak mempunyai perbezaan dengan PM sebelum ini, Dr Mahathir...!!

Tidak perlu 'dipakai atau dicat dengan apa-apa warna'..ishh..ishh..!! kepada Dr Mahathir ia tetap hakikat atau tokoh sama. Lantaran orang menanti kemunculan dan juga penanganan oleh seorang perdana menteri yang fresh. Orang mahu melihat dan menanti apakah perubahan dan pembaharuan yang bakal dilakukan oleh Anwar.




Aaaauucchhhh..!! ko rase...dah bring it on ke atau tak tuhhh...??

kikikikiki...!