JANGAN TUDING MENUDING BILA TOK PA KELUAR UMNO

Tidak perlu kamu tuding menuding jari antara satu sama lain wahai KJ dan Zahid. Ini kerana memang Umno itu parti yang telah mereput sejak sekian lama. Malah Tun M menyatakan bahawa Umno telah rosak dan busuk. Buruk macam ikan buruk di kepala, busuk macam busuknya 'SHIT' di dalam usus.

Pemilihan Umno yang berlangsung selepas PRU14 baru-baru ini sepatutnya menyedarkan ahli Umno supaya membuat pembaharuan secara total. Namun pemimpin-pemimpin lama yang penuh kotroversi seperti Zahid, Mat Hassan, Ismail Sabri dan lain-lain masih terpilih memimpin Umno. Ini menyebabkan Umno dilihat masih kotor dan busuk.

Hari ini Tok Pa mengisytiharkan keluar Umno. Pengumuman ini mengundang kritikan KJ terhadap pemimpin Umno iaitu Zahid Hamidi.

KJ berkata kerjasama yang dihulurkan parti itu dengan PAS menyebabkan Umno kini 'kehilangan sinarnya'.
"Saya telah bersuara dalam mengingatkan parti saya terhadap pakatan dengan PAS. Dan saya menanggung serangan dari dalam.
"Sekarang, kita telah kehilangan sinar utama parti kita. Seorang pemimipin yang pintar dan baik. Ini semua salah kamu, Mr Presiden," katanya di Twitter hari ini susulan pengumuman Mustapa.
Mustapa, yang mendapat undi terbesar dalam pemilihan majlis tertinggi Umno mengumumkan peletakan jawatannya malam ini.
Dalam pengumumannya, beliau percaya hala tuju yang diambil Umno pada masa ini tidak lagi selari dengan prinsip politik yang menjadi pegangannya selama ini dan tidak banyak usaha untuk melakukan proses rejuvenasi parti itu.

Comments