ISLAM DIPERTAHANKAN, PR DIPERKUKUHKAN

PR menang di  Kelantan, Selangor dan Pulau Pinang PR memerintah Selangor dengan menjalankan program-program yang jelas lebih baik dari BN.

Paling menarik dan menginsafkan ialah keterbukaan masjid-masjid di ketiga-tiga negeri membenarkan masjid diimarahkan dengan kuliah-kuliah, tazkirah dan pelbagai aktiviti tanpa dipengaruhi kuasa politik seperti yang berlaku ketika di bawah pemerintahan BN.

Inilah antara faktor penting yang menyebabkan rakyat khususnya umat Islam semakin memahami Islam yang syumul dan terbuka hati untuk menyokong perjuangan Islam PAS dan perjuangan keadilan yang di bawa oleh PR.

Ustaz-ustaz dan Alim Ulama bebas menyampaikan tazkirah, khutbah dan kuliah-kuliah di ketiga-tiga negeri tersebut tanpa sekatan dan halangan seperti dahulu.

Sumber yang boleh dipercayai menyatakan bahawa dari suatu kajian yang dibuat, masjid yang paling aktif di Malaysia sekarang ialah masjid-masjid di Pulau Pinang. Syabas.

Jika keadaan ini dapat dipertahankan yakni kerajaan PR ini dapat dipertahankan puluhan tahun lagi tidak syak lagi rakyat di negeri-negeri tersebut akan terus memahami Islam yang syumul dan akan  tetap menyokong PAS dan PR.

Maka mari kita pastikan PR terus kukuh tanpa mengungkit-ungkit perbezaan dan perselisihan pendapat. Tidak ada apa yang tidak dapat diselesaikan ...........

Andai kerajaan PR tersebut roboh maka robohkan kekuatan kita iaitu menjalankan program-program mendidik rakyat dengan ilmu agama di Surau dan Masjid.

Islam dipertahankan, PR diperkukuhkan

Gambar sekadar hiasan.

Comments