ISYTIHAR HARTA : JANGAN TIPU RAKYAT LAGI

Pada penggal lepas kita mendengar banyak kerajaan negeri yang berhajat melakukan pengisytiharan harta Ketua Menteri/Menteri Besar dan barisan Exco mereka. Maka rakyat pun bersiap-siaplah untuk menilai dan mengkaji samada harta yang dimiliki pemimpin mereka setimpal dengan gaji dan elaun masing-masing.

Malangnya pengisytiharan itu hanyalah kosmetik sahaja kerana ianya tidak diumum atau diberi maklum kepada rakyat. Mereka hanya isytihar harta di kalangan  mereka sahaja tidak berani untuk isytihar kepada umum. Kali ini kita sekali lagi akan berhadapan dengan situasi sama kerana awal-awal lagi Ketua Menteri Melaka menjelaskan kaedah pengisytiharan itu belum diputuskan dan akan berbincang dengan pihak berkenaan terlebih dahulu.

Kita yakin kepimpinan kerajaan negeri Umno/BN mana-mana pun tidak akan berani mengisytiharkan harta mereka kepada umum kerana semua orang sudah kenal siapa pemimpin Umno ...............

Apakah mereka mahu menipu rakyat sekali lagi dengan mendakwa mereka akan isytihar harta mereka sedangkan pengisytiharan itu dibuat hanya di kalangan Ketua Menteri dan Exco-Exco mereka sahaja.


Comments

Anonymous said…
Tak payah umum pun kami dh tahu mcm mana kayanye diorg ni..tk payah tgk yb yb, tgk kuncu kuncu dia pun dh cukup..