PAS TUMBANG DI KELANTAN PADA PRU 13?

PAS akan tumbang pada PRU 13 nanti. Itu adalah keyakinan yang ditunjukkan oleh Pengerusi Perhubungan Umno Kelantan, Stopa Mamat. Setiap kali PRU menjelang tiba, maka pemimpin Umno Kelantan membayangkan keyakinan mereka.

Stopa dalam kenyataannya kepada Bernama, yakin yang Umno pengundi Kelantan yang tinggal di luar negeri tersebut akan memberikan sokongan kepada Umno dan BN untuk merampas kembali Kelantan.

Menteri kabinet Ah Jib Gor itu amat yakin kerana katanya, program-program yang dianjurkan Umno bertemu rakyat Kelantan di Shah Alam, Rawang dan Kajang sejak 2 bulan lalu mendapat sambutan yang hebat.

Stopa sebenarnya lupa bahawa orang Kelantan amat cerdik berpolitik. Mereka akan hadir pada setiap program yang dianjurkan oleh sesiapa sahaja atas nama negeri Kelantan tetapi bila tiba hari mengundi mereka tetap bersama dengan Tok Guru. Inilah yang ditunjukkan oleh anak-anak Kelantan pada PRU sebelum ini sejak dari PRU pertama lagi.

Sebagai contoh semasa PRU 12, berduyun-duyun anak Kelantan pulang ke Kelantan menaiki bas yang ditaja oleh Umno, tetapi bila tiba di Kelantan mereka memasang bendera PAS pada bas dan kenderaan mereka.

Kita yakin Stopa akan tertipu untuk kesekian kali ini.

Comments