SIAPA TAK MAHU HARGA MINYAK DAN TARIF ELEKTRIK TURUN?

Siapa tidak mahu harga minyak dan tarif elektrik turun? Orang itu mungkin tidak waras. Siapa yang tidak waras? Orang yang tidak mahu harga minyak dan tarif elektrik turun?

Hakikatnya siapa yang tidak mahu harga minyak dan tarif elektrik TURUN? Mereka ialah rakyat akan MENGUNDI BN. Rakyat yang MENGUNDI PR, jika PR menang, harga minyak dan tarif elektrik akan diTURUNKAN.

Orang yang tidak suka harga MINYAK DAN ELEKTRIK turun memang tidak cerdik. Mereka menjebik bibir menyatakan itu semua karut dan PEMBOHONG. Menurut mereka negara akan BANGKRAP kalau harga minyak dan elektrik dikurangkan atau diturunkan. Mereka tidak sedar sekarang pun hutan negara kian meningkat.

Macamana PR boleh turunkan harga minyak dan elektrik???? Pemimpin BN tidak boleh fikir. Mereka hanya fikir apa projek hendak dilaksanakan kerana dengan projek tersebut mereka dapat untung, dapat komisen, dapat habuan.


Dari mana PR hendak dapatkan duit untuk beri subsidi bagi mengurangkan harga minyak dan elektrik?

  • Memastikan tiada KETIRISAN wang negara sebagaimana yang dilaporkan oleh Ketua Audit Negara setiap tahun kira-kira RM20bilion akibat rasuah, penyalahgunaan kuasa dan ketidakcekapan mentadbir.
  • Menghentikan subsidi kepada Pengeluar Tenaga Bebas (IPP) - kroni BN sebanyak RM40bilion setahun.
  • Pentadbiran yang bersih dan TIDAK BOROS mampu menyelamatkan wang rakyat dari dibazirkan seperti yang dilakukan oleh kerajaan BN sekarang.
Logik atau tidak perkara di atas. Hanya orang yang tidak mahu minyak dan tarif elektrik turun sahaja yang menyatakan ianya tidak logik.

Pemimpin kerajaan negeri-negeri PR sudah membuktikan bagaimana mereka berjaya mentadbir kewangan negeri masing-masing dengan baik. Buktinya :-

1) Tidak ada seorangpun pemimpin kerajaan negeri PR dan adun mereka disabitkan dengan rasuah semenjak mereka mentadbir - Kelantan (lebih 21 tahun). Selangor, Pulau Pinang dan Kedah (lebih 3 tahun) dan Perak (dibawah pentadbiran PR selama 8 bulan).

2) Kerajaan negeri-negeri PR telah dipuji oleh Ketua Audit Negara kerana kecekapan dan ketelusan mereka menguruskan kewangan negeri masing-masing. Selangor berjaya membayar semua hutangnya kepada kerajaan pusat. Pulau Pinang, Kedan dan Kelantan berjaya membayar hutang mereka kepada pusat mengikut jadual. Selangor mempunyai rezab kewangan lebih dari RM1bilion. 

3) Program-program kebajikan yang dijalankan oleh kerajaan negeri-negeri PR terbukti amat berjaya walaupun di Kelantan dan Kedah hasil negeri terhad. Tetapi oleh kerana pentadbiran mereka tidak boros maka mereka berjaya menjalankan program kebajikan untuk rakyat.

Comments

JAKA said…
siapa yg takmau semua tu turun utk keselesaan rakyat, sahlah dia tu perompak harta rakyat.

dan pencuri mesti di potong tangan.

dan perompak mesti dipotong tangan dan dibuang negeri ke mongolia.

itu sebab sgt takut dgn hudud. rela murtad kerana tolak hudud.