Hassan Ali MASUK PERKASA?

Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Dr Hassan Ali berkata: "Yang jelas adalah perjuangan saya mempertahankan Islam, bangsa Melayu dan institusi Raja-Raja."
    
"Bagi saya ketiga-tiga ini merupakan landasan yang sangat penting dari dulu sampai sekarang," katanya dalam program Soal Jawab TV3 yang dikendalikan oleh Pengarah Eksekutif Berita dan Operasi Editorial Media Prima Datuk Ahmad A Talib yang disiarkan malam tadi.


Apa yang diperkatakan oleh Hassan Ali itu memang diperjuangkan oleh PAS. Tetapi yang peliknya mengapa beliau sejak akhir-akhir ini menghentam PAS seolah-olah PAS telah menyimpang dari perjuangan menegakkan Islam; PAS tidak membela orang Melayu dan PAS tidak mengiktiraf institusi Raja-Raja Melayu. Sedangkan PAS kekal dan utuh dengan perjuangan Islamnya; PAS terus memperkasakan perjuangan mendaulat orang Melayu dan Raja-Raja. Atau mungkin bagi Hassan Ali perjuangan PAS belum hebat menjaga Islam, Melayu dan Raja-Raja.


Mungkin juga Hassan merasakan Umno lebih hebat Islamnya, hebat Melayunya dan hebat menjaga Raja-Raja Melayu. Atau mungkin juga Perkasa lebih perkasa dalam ketiga-tiga perkara tersebut. 


Amat malang bagi seorang pimpinan parti yang ada suara dalam mesyuarat PAS Pusat (selaku AJK PUsat) tidak menggunakan peluang bersuara dalam mesyuarat untuk mempersoalkan apa juga yang terbuku dalam hati. Sebaliknya menggunakan media yang terang-terang menjadi musuh perjuangan Islam untuk 'memberi' nasihat. Bagi kita inilah bukti bahawa Hassan telah masuk perangkap Umno .........tiada bukti yang lebih besar dari ini.


Kita amat setuju dengan tindakan PAS Pusat memanggil ketiga-tiga pemimpin yang berpolemik dalam isu ini yang terdiri dari Hassan Ali, Ustaz Nasharuddin Mat Isa dan Saari Sungip. Hassan dilihat paling lantang menghentam PAS dalam media musuh ............


Kita cadangkan Hassan Ali masuk Perkasa berjuang bersama-sama dengan Ibrahim Ali dan Zul Kulim

Comments

saipul said…
bagus sangat la tu..berkawan dengan si katak Ibrahim Ali...
abufawwaz said…
Tak payah lah saudara menyimbah minyak pada api yang sedang marak....

Cubalah beri tumpuan pada negeri saudara...

negeri dalam semenanjung semua dah ada wakil PAS dalam DUN negeri..

akhir sekali Syabass saya ucapkan...