PRK TENANG : MENGUNDI NAIK SAMPAN?

Hujan lebat mencurah-curah sejak malam tadi berkemungkinan besar akan menyebabkan beberapa kawasan di dalam DUN Tenang digenangi air pagi ini. Jadi sudah tentu akan ada pengundi yang terpaksa naik sampan untuk keluar mengundi.

Keadaan ini juga akan mempengaruhi jumlah pengundi yang akan membuang undi di Tenang.

Selain itu ada pihak yang teringat nostalgia Pilihanraya Kecil Parlimen Arau beberapa tahun lepas di mana pada malam sebelum pengundian, hujan turun dengan lebat beserta angin yang agak kuat. Akhirnya keesokan harinya calon PAS, YB Ustaz Hashim Jasin menang dengan mengalahkan calon BN, Ismail Kassim. Padahal sebelum itu ramai menjangkakan bahawa Ustaz Hashim akan tewas dengan mudah di kubu kuat BN tersebut. Apakah kejadian yang sama berulang di Tenang.

Walaupun kajian Ilham Center menunjukkan bahawa BN akan menang selesa dengan majoriti lebih dari 3,000 undi tetapi ianya tidaklah 100 % betul akan apa sahaja keputusan boleh berlaku.

Kepada semua pengundi Tenang, khasnya kepada pengundi PAS/PR adalah diharapkan mereka keluar beramai-ramai walaupun basah kuyup. Apa yang penting kita mesti memberikan isyarat dan amaran kepada kedurjanaan BN yang sudah mencengkam dan menzalimi rakyat lebih dari 50 tahun.

Comments