KAMALANATHAN ATAU UMNO YANG BERTANDING?

Kempen PRK Hulu Selangor yang sedang rancak berlangsung sekarang menyaksikan seolah-olah Umno yang bertanding bukan calon MIC, Kamalanathan. Ini kerana petugas-petugas dan pimpinan Umno kelihatan lebih kuah dari sudu.

Strategi kempen dan semua perkara dilakukan oleh jentera Umno sehinggakan calon BN Kamalanathan sendiri tidak tahu menahu apa yang dirancang dan dilakukan oleh jentera Umno. Dalam wawancara dengan media Kamalanathan mengaku akan hakikat ini.

Pertarungan ini seolah-olah bukan pertandingan PKR dengan MIC tetapi sebaliknya PKR dengan Umno. Parti perkauman Melayu sempit ini benar-benar tersepit dengan pelbagai isu yang menggugat mereka sebab itulah 'by hook or by crook' mereka mesti mahu memenangkan BN kali ini bagi menutup isu yang hebat melanda Umno dan BN.

Sebab itu Umno melakukan pelbagai taktik tanpa menghiraukan halal atau haram samada dari segi undang-undang, demokrasi hatta agama Islam sekalipun.


Namun saya yakin Umno/BN akan tersungkur sekali lagi walaupun kita lihat serangan jentera BN khasnya Umno sudah sampai ke peringkat melampaui batas. Ini menyebabkan rakyat semakin meluat dan menyampah kepada Umno/BN.

Comments