MENGGILA CARI 2/3 MAJORITI

Menggila mencari 2/3 majoriti kerusi di Parlimen. Itulah ungkapan yang boleh saya ucapkan terhadap tindakan BN yang dituduhkan berusaha dengan apa cara sekalipun untuk mendapatkan beberapa kerusi lagi bagi mencapai hasrat mereka mendapat majoriti 2/3 di parlimen.
Matlamat menghalalkan cara. Jadi apa juga cara yang boleh dilakukan akan mereka lakukan yang penting hasrat dan kehendak nafsu yang bergejolak mesti ditunaikan. Tidak kira apa impak dan kesan yang penting kehendak mesti diperolehi.

Walaupun ianya berlawanan dengan Islam, demokrasi dan undang-undang. Itu semua tidak penting, aku punya kuasa, apa aku suka aku boleh buat.
Ramai pihak menuduh tindakan 3 orang Ahli Parlimen PKR keluar parti dan konon-kononnya menjadi BEBAS didalangi orang tertentu yang menjadi budak suruhan (wok yek) pihak atasan. Ada yang menuduh mereka disuap dengan wang jutaan ringgit manakala yang mendakwa mereka itu adalah pimpinan yang bermasalah dari segi kewangan, perniagaan maupun integriti.
Apapun bagi saya semua itu adalah pengajaran kepada kita dan sebagai orang Islam kita mesti menerimanya dengan redha dan sudah tentu ada hikmah di sebalik kejadian tersebut. Yang pasti tindakan melompat parti ini adalah proses pembersihan kotoran dari PR. Pemimpin seperti itu yang terpalit dengan kotoran sudah tentu akan mencari parti-parti dan pemimpin-pemimpin yang juga kotor.

Comments