UMNO JANGAN MIMPI PAS BERPECAH

Tulisan seorang Kolumnis akhbar harian arus perdana hari ini meramalkan bahawa PAS akan berpecah teruk pada 7 Nov ini iaitu semasa Seminar Halatuju PAS di Taman Melewar.

Kolumnis itu meramalkan pertelingkahan antara Tok Guru Nik Aziz dan Tok Guru Haji Hadi dan 'gang' masing-masing akan terserlah pada hari tersebut.

Saya ingin menjawab ramalan tersebut yang saya yakin akan meleset.

Kolumnis itu mungkin tidak perasan bahawa PAS di zaman kepimpinan Ulama' berbeza dengan zaman sebelumnya. Kami sekarang ini dipandu oleh Ulama'. Pimpinan sesama pimpinan dan ahlinya akan sentiasa dipandu oleh Al Qur'an dan Sunnah. Perselisihan dan perbezaan pendapat adalah perkara biasa namun ianya tidak akan sampai menggadaikan prinsip iaitu berpecah dan hilang kepercayaan kepada perjuangan PAS.

Pimpinan dan Ahli PAS akan tetap taat dan wala' kepada pimpinan selagi pimpinan tidak melakukan maksiat.

Perbezaan pendapat yang berlaku sekarang bukanlah atas perkara besar dan maksiat. Tetapi ia lebih kepada taktik dan strategi parti yang semuanya akan diterima jika syura' memutuskan sesuatu perkara. Sebab itu perkara ini saya yakin akan selesai dan sekarang pun hampir selesai. Cuma masalah teknikal tentang penyiasatan terhadap PAS Selangor sahaja yang masih dalam proses.

Saya yakin 2 orang Tok Guru PAS iaitu TGNA dan TGHH sentiasa berlapang dada dan boleh duduk semeja berbincang bagi menyelesaikan apa juga masalah jika ada.

Malah kedua-dua mereka sudahpun mengadakan pertemuan secara 4 mata dan hasilnya amat memberangsangkan.

Saya yakin Seminar Halatuju PAS Ahad ini akan memperkemaskan lagi gerakerja PAS bagi mendepani cabaran politik dan gerakan menjaga kebajikan rakyat.

Musuh politik PAS akan berputih jika mereka rasa PAS akan berpecah dan berkelahi. Hakikatnya merekalah yang berpecah dan berkelahi.

Comments