UNDI POS : HATI-HATI JIKA INGIN MENIPU

Beberapa kenyataan dari pemimpin PAS perlu diamati dan diteliti oleh SPR, BN dan rakan-rakan yang sewaktunya dengan jika ingin menipu dan membuat penyelewengan. Antara nasihat dan peringatan yang dikemukakan oleh pemimpin PAS ialah :-
1) Ingat Allah melihat setiap apa yang kamu kerjakan. Jika di dunia ianya tidak di balas sudah tentu balasan akan menanti penipu dan penyeleweng di akhirat nanti
2) Jangan cuba manipulasi undi pos dengan memangkah kertas undi bagi pengundi pos yang tidak hadir kerana PAS mempunyai cara dan kaedah untuk mengesannya.
3) Kira-kira 1,000 lebih pengundi pos sudah tidak tinggal di kem-kem sekitar Bagan Pinang kerana kebanyakan mereka sudah pencen, berpindah dan sebagainya. Anggota yang pencen sudah tidak layak untuk menjadi pengundi pos.
4) Terlalu banyak dakwaan dan cerita-cerita tentang penyelewengan undi pos yang dilakukan oleh SPR, Pegawai Tentera dan pihak berwajib.
Jadi peringatan dan amaran di atas wajar di teliti dan difahami oleh SPR dan pihak berwajib lain agar pilihanraya kecil berjalan mengikut undang-undang, telus, adil, jujur dan saksama.

Comments