BAGAN PINANG : SIAPA CAKAP BENAR?

PAS mendakwa ujudnya nama berganda di dalam daftar pemilih DUN Bagan Pinang. Di mana ada anggota tentera yang namanya di dalam senarai pengundi pos tetapi ada juga di dalam senarai pengundi biasa.
Begitu juga ada nama pengundi Bagan Pinang yang didapati di DUN lain selain DUN Bagan Pinang. Maksudnya nama pengundi berada di dua tempat mengundi yang berlainan iaitu satu di Bagan Pinang dan satu lagi di DUN lain.
Keadaan di atas sudah cukup membuktikan bahawa daftar pemilih DUN Bagan Pinang adalah berkecamuk dan bercelaru serta tidak mempunyai integriti.
Malangnya SPR terus menafikan fakta yang dikemukakan oleh PAS dengan bukti yang kukuh. Mereka seolah-olah bebal, memekakkan telinga dan membutakan mata.
Hari ini Timbalan Pengerusi SPR, Wan Ahmad Wan Omar mengulangi jaminan bahawa tidak wujud nama berganda dalam daftar pemilih bagi kawasan DUN Bagan Pinang sebagaimana yang didakwa oleh PAS.

"Kita dah buat semakan semalam dan kita telah pasti tak wujud nama berganda dalam N31 Bagan Pinang, senarai yang diterima daripada PAS semalam telah kita semak dan tak ada nama berganda.

"Kalau berganda mungkin dalam senarai daftar awam di luar DUN Bagan Pinang, itu kita akan semak selepas pilihan raya kecil ini nanti," katanya.

Siapa yang bercakap benar dan siapa yang bohong. Siapa yang celik siapa yang buta, siapa yang dengar siapa yang tuli.????

Comments