UTUSAN MELOYA BERNIAT JAHAT, DAP SILA SAMAN

Utusan Meloya terus memainkan jarum dan fitnahnya semata-mata untuk memberikan kredit kepada tuannya Umno/BN. Hari ini Utusan Meloya menerusi edisi Ahadnya Mingguan Meloya (Edisi Internet) megemukakan satu lagi artikel fitnah iaitu DAP anti Islam?
Dalam artikel itu, akhbat fitnah no wahid ini menyiarkan artikel tersebut seperti dibawah :-
Beberapa kenyataan pemimpin DAP yang didakwa menghina Islam telah menyinggung perasaan umat Islam di negara ini.

Terbaru ialah tindakan Ahli Parlimen Jelutong, Jeff Ooi yang mengaitkan syariah Islam sebagai ekstremisme sementara Exco Selangor, Ronnie Liu campur tangan dan mempertikaikan tindakan pihak berkuasa tempatan merampas arak di kedai serbaneka di kawasan penduduk majoriti Islam.

Pemimpin utama DAP hanya berdiam terhadap kenyataan tersebut. Maka tercetus persoalan apakah parti itu yang memperjuangkan gagasan Malaysian Malaysia bersikap anti Islam?

Persoalan itu berbangkit kerana sebelum ini banyak tindak tanduk dan kenyataan DAP termasuk di laman-laman web dan blog yang mengguris perasaan orang Islam.

Mungkin atas dorongan politik, penghinaan terhadap Islam, institusi raja dan orang Melayu oleh sebahagian bukan Islam atas nama individu juga menjadi-jadi. (Anehnya tiada tindakan tegas daripada kementerian Dalam Negeri yang lebih banyak memberi peringatan dan amaran).
Isyarat yang diterima oleh umat Islam terutama selepas pilihan raya umum ke-12, DAP makin tidak menjaga sensitiviti umat Islam.
Parti lain dalam pakatan pembangkang iaitu Pas dan PKR (parti pelbagai kaum yang diketuai oleh Anwar Ibrahim) tidak berupaya mengawal DAP yang jauh lebih dominan dan berani. Para pemimpin Pas tunduk walaupun perasaan ramai ahlinya bergelora mahu membela kepentingan Islam. Mungkinkah Pas sedang bertukar ideologi menjadi parti liberal Islam atau sememangnya pengaruh Anwar sudah meresap kuat dalam parti itu?
Jelas artikel tersebut adalah fitnah, memutar belitkan fakta dan menyembunyikan fakta sebenar.
Bukankah Jeff Ooi telahpun menarik balik kenyataanya dan pemimpin DAP seperti YAB Lim Guan Eng telahpun menafikan JIM sebagai pengganas dan beliau telah mengarahkan Jeff menarik balik kenyataan itu. Ini bermakna pemimpin atasan DAP tidak diam seperti yang dilaporkan oleh Utusan.
Dalam kes arak umpamanya, kenyataan bahawa pemimpin PKR dan PAS hanya tunduk kepada DAP tidak benar sama sekali. Isu ini telahpun dibincangkan di dalam mesyuarat Exco. PAS melalui pesuruhjaya PAS Selangor Datuk Dr Hassan Ali sudah pun mengeluarkan kenyataan tegas meminta Ronnie tidak campur tangan dalam isu ini.
Beliau juga mememinta Ronnie dilucutkan dari jawatannya sebagai Exco kerajaan tempatan. Malah Menteri Besar Selangor sendiri berjanji akan mengeluarkan garis panduan penjualan arak dalam masa sebulan.
Satu tuduhan berat yang dilemparkan kepada DAP ialah ANTI ISLAM. Ini merupakan suatu perkara serius. SAYA CADANGKAN KEPADA DAP SUPAYA MENGAMBIL TINDAKAN UNDANG-UNDANG MENYAMAN UTUSAN KERANA DAKWAAN DAP ANTI ISLAM ADALAH JELAS TIDAK BENAR.

Comments

Utusan Sememangnya bodoh dan bangang seperti UMNO. Utusan memang tahi UMNO serta hamba kepada UMNO. Dulu, kini dan selamanya bangang. UTUSAN bangang. Akhbar yang diterbitkan semata-mata kucing kurap UMNO.
al majnun said…
Kalau Bukan islam yang tak faham Islam dikatakan menghina Islam itu memang masuk akal, umpama musyrikin Mekah menghina Muhammad saw. hairan, pelik dan tak masuk akal ialah ada yang mengaku Islam tetapi menolak perjuangan Islam!!!