ABAI BINI & LESEN GUAMAN DITARIK : SAMAN UTK BERSIH NAMA

Berat sekali tuduhan yang terpaksa dipikul oleh calon BN DUN Permatang Pasir iaitu dituduh tidak bertanggungjawab kepada isteri kedua dan juga dibuktikan telah melakukan kesalahan 'menipu' pelanggan.
Kedua-dua tuduhan tersebut dinafikan oleh Rohaizat Othman. Saya bersimpati dengan beliau lebih-lebih lagi beliau adalah pemimpin Umno dan pemimpin rakyat. Malah beliau kemungkinan akan menjadi wakil rakyat DUN Permatang Pasir pada 25 Ogos ini jika beliau menang.

Oleh itu saya mencadangkan beliau menyaman sesiapa yang menuduh beliau supaya beliau mendapat pembelaan dan keadilan. Di mahkamah beliau boleh membela diri dan pihak menuduh boleh mengemukakan bukti. Masing-masing boleh berhujah melalui peguam atau diri sendiri.
Saya cadangkan Rohaizat memfailkan saman hari ini juga dan mengharapkan pihak Peguam Negara dapat menggunakan kuasanya supaya kes ini dibicarakan secepat mungkin sebelum 25 Ogos supaya rakyat dapat gambaran dan bukti adakah Rohaizat bersalah mengabaikan isteri keduanya dan 'menipu' pelanggannya.
Jika Rohaizat tidak berani menyaman orang-orang yang mendakwa dan dikatakan memfitnahnya rakyat sudah tentu akan sangsi dan syak kepada beliau.
Ayuh Rohaizat bersihkan namamu. Rakyat akan sentiasa berada di belakang pihak yang benar jangan bimbang. Saya juga menyokong 'Hang' kalau 'Hang' betui-betui bersih.

Comments

Chik Att said…
Saman jangan tak saman...
lumrah di Malaysia......
azhar said…
salam sahabat...
kalau bini seorang dua tak terjaga jangan haraple para pengundi..alamat tunjuk muka 5 tahun sekali je...rakyat dapat le kain pelikat...gula ...tepong..untuk makan sehari dua...undilah PAS...undilah PAS...undilah PAS....
retter said…
yang tuduh bukan org lain. ahli pas laknatullah tu la... mulut org pas ni mcm lancap. sama mcm mulut nik najis & anwar juburi.. benci aku,!
Anonymous said…
tak pe pilih bekas banduan pun tak pe, peminjam duit bank tak bayar pilih jangan tak pilih
Anonymous said…
abistu anwar blom apa2 lg dh nak tarik kes liwat sblm bicara....
yang tu ko xnampak pulak yer....
ko ni aku tgk ckp pandai...tp habuk pon xde...penjilat jubor anwar mmg jenis mcm ko ni....
Anonymous said…
buat diam jer jangan saman!!!!. nanti banyak la yang terbongkar d mahkamah. anggap fitnah yang tak bolih d cabar. tuan punya diri tau la apa implikasi kalau saman. aduuuuhai calon umno dah habis pilih yang terbaik. the best among the worse????
Saya rasa tak perlu untok dedah hal peribadi dia.
rohaizat ada 5 bini dan 9 kambing pon tak apa.
Itu ialah hal peribadi antara dia dan "isteri" dia. Tak perlu kita masok campor.
Itu hal keluarga dia orang dan untuk jabatan agama untuk uruskan.

Saya harap pihak PR terutama PAS tak akan campor hal sedemikian dengan hal politik.
Kes songlap wang sudah cukup untuk dijadikan bahan politik.
Kita perlu bersikap adil.

Saya sokong PR , tapi mesti ada prinsip.Bukan main balun saja.