TV 3 DAN UTUSAN TERUS TABUR FITNAH DAN KELIRUKAN RAKYAT


Belum insaf, belum serik dan belum 'sadar'. Itu ungkapan yang mungkin sesuai untuk TV 3 Suku dan Utusan Meloya yang terus-terusan menabur fitnah dan membuat laporan yang mengelirukan.

Hampir semua laporan yang melibat PR dimanipulasi sedemikian rupa untuk menggambarkan PR jahat, bodoh, derhaka, kalah dan seribu satu macam keadaan negatif. Kebiadapan dan keceluparan kedua-dua media ini bertambah hebat bila tiba musim pilihanraya samada pilihanraya kecil atau umum.

Semalam TV3 Suku dan Utusan Meloya terus memainkan peranannya sebagai pencacai BN apabila melaporkan bahawa keputusan ini (Mahkamah Tinggi Ipoh semalam) secara tidak langsung membolehkan ketiga-tiga Adun Bebas iaitu Jamaluddin Mohd Radzi (Behrang), Kapt (B) Mohd Osman Jailu (Changkat Jering) dan Hee Yit Foong (Jelapang) kekal sebagai wakil rakyat dan kerusi bagi DUN berkenaan tidak kosong.

Sedangkan menurut Peguam Hanipa Maidin ketiga-tiga kerusi tersebut belum diputuskan samada kosong atau tidak kosong selagi semua prosedure mahkamah belum dijalankan.

Menurut Hanipa keputusan Mahkamah Tinggi Ipoh yang menolak permohonan Sivakumar semalam, tidak bermakna mahkamah mengisytiharkan ketiga-tiga Adun Bebas itu kekal sebagai wakil rakyat dan kerusi bagi Dun berkenaan tidak kosong kerana isu tersebut belum didengar dan diputuskan oleh Mahkamah.

Inilah rentetan kerja jahat TV3 Suku dan Utusan yang senantiasa mengintai peluang untuk menunjukkan PR sentiasa berada di pihak yang kalah supaya rakyat dan penyokong PR tidak lagi memberikan sokongan kepada PR.

Saya menggesa TV3 Suku dan Utusan Meloya menghentikan kerja jahat ini sebelum kamu (staffnya yang bertanggungjawab) diadili di Mahkamah Allah pada Yaumil Mahsyar (Hari Pembalasan). Di atas dunia mungkin kamu selamat tetapi di akhirat belum tentu!!!!

Comments