PRK BUKIT GANTANG : NIZAR MENDAHULUI

Ternyata tinjauan rambang kedai kopi rata-rata menunjukkan Nizar mempunyai peluang cerah untuk menang berbanding Ismail Safian calon BN.
Rata-rata 'ahli-ahli parlimen' kedai kopi di kawasan tradisi Cina dan India amat menyenangi Nizar dan mereka juga memberitahu bahawa tahu rakan dan taulan mereka juga akan menyokong Nizar.
Manakala di kawasan pengundi Melayu pula kedudukan calon BN dan PAS agak seimbang. Dari analisa kasar pemerhati politik membuat kesimpulan bahawa Nizar berupaya untuk menang.
Ramai pemerhati menjangkakan Nizar akan mendapat 45 % undi Melayu dan 70-80% undi Tionghua dan India
Ini bermakna Nizar akan menang dengan majoriti yang selesa antara 1,000 ke 2,000 undi.

Comments

Anonymous said…
terdapat bantahan apabila khairy jadi ketua pemuda..daripada maklumat yg kurang sahih..ramai pemuda umno akan keluar umno..akibat ketidak puas hatian..daripada kenalan saya setiausha pemuda umno di cawangan xxxx di melaka akan bertidak keluar dari umno andai khairy jadi ketua pemuda..skang khairy dah jadi ketua pemuda..saya nak lihat adakah benar kenalah saya nie akan keluar umno..klu benar..ayuh teman2 seperjuangan..masa nie lah kita sebarkan dasar kita..dasar untuk rakyat..dasar pakatan rakyat..