RAKYAT DIBUTAKAN, DIBISUKAN DAN DIPEKAKKAN ~ Ref Malaysiakini

Kalaulah kerajaan BN mempunyai kuasa untuk membuta, membisu dan memekakkan rakyat nescaya mereka akan lakukan supaya rakyat tidak dapat melihat, bercakap dan mendengar kebenaran. Mujurlah BN tidak ada kuasa sebegitu jika tidak sudah tentu ramai rakyat yang buta, bisu dan pekak.

Sebab itulah sehari dua ini BN menggunakan segala kuasa yang mereka ada untuk menjauhkan rakyat dari kebenaran. Kerajaan BN dengan bantuan Polis hari ini mengharamkan ceramah politik. KDN pula diperkudakan dengan merampas Harakah dan Suara KeADILan. Semua itu adalah tindakan umpama memekak, membuta dan membisukan rakyat secara tidak langsung.

Inilah corak pemerintahan sebuah kerajaan yang tidak bertamadun tetapi mengaku mahu menjadi sebuah negeri maju. Sepatutnya pemimpin BN sedar dan insaf sebelum mereka mendakwa kita mahu menjadi negara maju isu-isu kebebasan media, hak asasi manusia, demokrasi, diskriminasi dan sebagainya mesti diselesaikan.
Malangnya kerajaan bukannya mahu memperbaiki keadaan ini malah tindakan-tindakan sejak akhir-akhir ini lebih teruk dan memalukan. Ini semua disebabkan BN sedang berada di dalam keadaan tenat dan nazak lantaran sokongan rakyat kepada PR yang semakin meningkat dari sehari ke sehari kepada PR. Jadi untuk mengimbangi keadaan ini BN terpaksa memperkudakan Polis dan agensi kerajaan yang lain.

Comments