UTUSAN MALAYSIA BUTA KAYU ~ Ref Malaysiakini

Walaupun umur akhbar Utusan Melayu sudah tua bangka dan ganyut namun sekelian Ketua Pengarang dan sidang editornya buta kayu tidak tahu definisi pembangkang dan kerajaan.

Mereka masih melabelkan Pakatan Rakyat yang memerintah 5 buah negeri sebagai pembangkang sedangkan mereka adalah kerajaan yang sah dipilih oleh rakyat.

Contohnya Utusan Malaysia keluaran semalam (16 Disember) memuatkan berita yang bertajuk Pemimpin pembangkang tidak perlu diiringi polis, di mana pemimpin pembangkang yang dimaksudkan mereka ialah pemimpin kerajaan negeri Selangor.

Mentaliti Utusan Malaysia sama sahaja dengan pemimpin kerajaan BN yang masih tidak sedar bahawa BN kalah di 5 buah negeri dan sebenarnya BN lah yang menjadi pembangkang di sana.

Dalam laporan tersebut Utusan Malaysia melaporkan bahawa Para pemimpin pakatan pembangkang di Selangor tidak perlu diiringi polis ketika menghadiri majlis-majlis dan tugasan luar kerana kehadiran pasukan itu hanya akan membataskan kemesraan mereka dengan rakyat.

Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata, apabila seseorang pemimpin dikawal ketika sedang bertugas, rakyat tidak akan boleh menghampiri mereka kerana telah disekat oleh anggota polis yang bertugas sebagai pengiring.

Begitulah laporan Utusan dalam 2 perenggan pertamanya.

Mengapa begitu sekali buta kayunya Pengarang dan Sidang Editor Utusan Malaysia.

Comments