PRK KUALA TERENGGANU : PENAMAAN CALON SEBULAN LAGI, BANYAK YANG BOLEH DILAKUKAN OLEH SPR ~ Ref Malaysiakini

SPR mengumumkan bahawa penamaan calon akan dilangsungkan kira-kira sebulan lagi iaitu pada 6 Januari manakala pembuangan undi pada 17 Januari tahun depan.

Ini bermakna banyak perkara yang boleh dilakukan oleh SPR samada untuk melakukan kerja-kerja menambahbaikan perjalanan Pilihanraya tersebut atau membuat onar untuk mengalahkan Pakatan Rakyat.

Masa sebulan adalah masa yang lama di mana banyak kerja yang boleh dibuat. Kalau ingin buat jahat, masa sebulan sudah cukup untuk memindahkan pengundi, menambah pengundi hantu, membuang nama pengundi, merancangkan gerakerja 'bawah tanah' dan sebagainya.

Oleh itu saya mencadangkan kepada Jentera Pilihanraya PAS Pusat dan Negeri Terengganu supaya sentiasa berwaspada dengan taktik SPR yang terkenal begitu licik membuat pelbagai helah demi untuk memenangkan BN.

Rekod SPR yang pernah 'bergabung' dengan BN sebagai 'parti komponen' BN pada pilihanraya 2004 terbukti berjaya menumbangkan kerajaan PAS Terengganu. Banyak peristiwa pelik berlaku ketika itu. Antaranya jumlah penambahan pengundi baru yang naik mendadak dan tidak normal di Terengganu. Selain itu jumlah peratus keluar mengundi yang tidak munasabah sehingga ada kawasan yang mencapai 98 %.

Tidak mustahil kospirasi ini akan dilakukan sekali lagi demi untuk mengembalikan maruah BN yang tercemar teruk akibat kekalahan pada PRU ke 12 Mac lalu juga akibat gejala rasuah yang membarah dalam Umno dan krisis kepimpinan dalam MCA serta MIC.

Jangan terkejut jika PAS kecundang kali ini akibat kealpaan dan penipuan yang dilakukan oleh BN dengan bantuan SPR.

Comments