PEMUDA KELANTAN 'TERMAKAN' PUJUKAN KHAIRY ~ Ref Malaysiakini

Apa kena dengan Pergerakan Pemuda Umno di Kelantan apabila 2 bahagian yang sudah menjalankan persidangan kedua-duanya mencalonkan Khairy sebagai Ketua Pemuda.

Pemuda Bahagian Machang dan Pengkalan Chepa yang selesaikan mengadakan persidangan semalam mencalonkan Khairy setelah pengundian di buat di mana pada Khairy menewaskan Mukhriz dengan undi yang agak besar.

Di Pengkalan Chepa Khairy mendapat 109 undi manakala Mukhriz hanya mendapat 49 undi sahaja.

Di Machang Khairy memperolehi 96 undi berbanding Mukhriz hanya 78 undi.

Bagaimana pun Mukhriz berjaya mendapat pencalonan dari Kimanis, Sabah.

Jelas di sini Khairy berjaya 'memujuk' Pergerakan Pemuda Umno di Kelantan untuk mencalonkan beliau. Apa yang Khairy guna dan pujuk Pemuda di Kelantan kita pun tidak tahu sedangkan Khairy lah antara punca mengapa Umno ditolak di Kelantan kerana sikap sombong dan bongkaknya melancarkan kempen 'pade doh' menjelang Pilihanraya Umum ke 12dahulu.

Sepatutnya pemuda Kelantan menyedari akan hal ini dan berusaha untuk mencari calon lain yang lebih layak dari Khairy. Saya menjangkakan selepas ini Khairy akan terus mendapat pencalonan dari Kelantan dengan 'candu' dan 'ubat' yang beliau gunakan sehingga Pergerakan Pemuda Bahagian-bahagian di Kelantan menjadi 'loya' dan 'mual' terus menyokongnya.

Comments