BN DAPAT 'MERIAM' BARU SERANG PERAK ~ Ref Malaysiakini

BN nampaknya memperolehi 'meriam' baru menembak kerajaan negeri Perak dalam isu kenaikan cukai tanah di Bandaraya Ipoh. Sebagaimana biasa akhbar pembodek nombor satu, Utusan Meloya menjadi 'budak suruhan' BN untuk menembak mana-mana kerajaan Pakatan Rakyat.

Hari ini terpampang di muka hadapan seorang rakyat negeri Perak bernama Shahruzzaman Abd. Halim dari Chemor, dengan muka selamba menunjukkan bil cukai pintu Majlis Bandaraya Ipoh yang naik sebanyak hampir enam kali ganda.

Halim berkata, beliau yang baru dua tahun mendiami rumah banglo yang dibelinya di Jalan Sri Klebang 3, Bandar Baru Sri Klebang selama ini hanya dikenakan cukai pintu sebanyak RM108.80 setahun semasa kerajaan Barisan Nasional (BN) berkuasa di Perak.

Menurut beliau, kadar cukai tersebut naik mendadak pada tahun ini selepas MBI mengeluarkan notis mencadangkannya membayar cukai taksiran sebanyak RM691.20 setahun.

Saya tidak mahu komen akan hal ini kerana masih belum mendapat penjelasan dari kerajaan negeri Perak. Namun saya yakin tentu ada cerita menarik disebalik isu ini. Walau apapun kita tunggu komen dari pihak berwajib. Atau mungkin komen telah dibuat tetapi saya sudah ketinggalan ......Insya Allah saya akan siarkan selepas ini!!!

Comments