AKHIRNYA BUAYA TERLEPAS, CICAK BERNASIB MALANG ~ Ref Malaysiakini

Akhirnya seperti biasa Buaya terlepas, Cicak bernasib malang. Atau boleh dikatakan Jerung terlepas, ikan bilis tersangkut di jaring.

Razak Baginda yang boleh dikategorikan sebagai orang atasan dan bangsawan juga mempunyai hubungan yang akrab dengan pemimpin tertinggi terlepas dari hukuman. Tetapi 2 orang anggota Polis terpaksa membela diri.

Sudah menjadi resam di negara kita orang atas mempunyai imuniti dan kekebalan yang hebat berbanding orang bawah yang boleh sahaja dikenakan tindakan walaupun mencuri atau meng'songlap' duit berjumlah RM1. Sebagai contoh ada orang atas yang mencuri dan meng'songlap' duit orang miskin bernilai jutaan ringgit bebas dan 'happy' ke sana ke mari malah terus disanjung dan dipuja.

Mungkin mereka lupa bahawa di sana terdapat mahkamah yang maha adil yang pasti tidak akan melepaskan orang yang bersalah. Lebih hebat lagi bukan manusia lain menjadi saksi tetapi anggota badan kita sendiri yang bercakap dan bersuara menjadi saksi yang sangat amanah. Maka pada hari itu tidak berguna lagi harta, pangkat, kekuasaan dan anak pinak.

"Pada hari yang tidak berguna lagi harta dan anak pinak, kecuali mereka yang mengadap ALLAH dengan hati yang sejahtera".

Comments