IMAM PENCEN CARI PUBLISITI NASIHATKAN TIMBALAN KM~ Ref Malaysiakini

Semenjak di'tendang' dari menjadi Calon BN pada Pilihanraya Kecil Permatang Pauh jarang sekali Imam Pencen, Pirdaus Ismail mengeluarkan kenyataan akhbar di media. Mungkin beliau berkabung agaknya.

Pirdaus mungkin boleh diibaratkan sebagai diam-diam ubi berisi. Ini kerana beliau kena mengaturkan strategi tertentu demi untuk memenangi jawatan yang bakal ditandinginya pada pemilihan bahagian Permatang Pauh tidak lama lagi. Dilaporkan Imam Pencen yang berangan-angan besar ini sedang mengintai jawatan tertinggi bahagian untuk menentang penyandang jawatannya Abdul Jalil Majid dan calon Pilihanraya yang dimalukan Anwar, Arif Shah.

Ketiga-tiga mereka ini dikatakan sedang berusaha mencari sokongan cawangan-cawangan bagi memuaskan nafsu masing-masing yang cintakan pangkat dan jawatan yang sudah tentu memberikan habuan besar di dunia. Walaupun Arif Shah berjanji untuk tidak meneruskan hasrat bertanding Ketua Bahagian setelah dipilih sebagai Calon Permatang Pauh tetapi ramai pemerhati politik berpendapat janji tersebut hanya mainan politik beliau agar dipilih sebagai calon Pilihanraya Kecil tempohari.

Hakikatnya Arif Shah sekarang sedang berada di keduduka selesa kerana mendakwa dirinya lebih dipercayai oleh pimpinan tertinggi Umno sebab itu beliau dipilih menjadi calon mengenepikan Jalil dan Imam Pencen tersebut.

Semalam Imam Pencen 'menjengoi' kembali dengan mengeluarkan kenyataan menegur YAB Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang, Ahmad Fairus Kamaruddin berkenaan isu tidak turun padang. Imam Pencen ber'madah' menasihatkan Fairus agar menjalankan tugasnya sebagai wakil rakyat dengan baik dan tidak mencari alasan untuk menyalahkan orang lain untuk menutup kelemahannya.

Imam Pencen tersebut mengulas kenyataan Fairus yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Penanti, yang mendakwa ahli-ahli Umno sengaja menuduh beliau jarang melawat kawasannya selepas pilihanraya umum Mac lalu.

Semalam Fairus dilaporkan berkata, ahli-ahli Umno di situ cemburu kerana beliau merupakan timbalan ketua menteri yang termuda dalam sejarah Pulau Pinang.

Ahad lalu, penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim menasihatkan Fairus supaya lebih kerap turun ke padang bagi menyelesaikan masalah rakyat walaupun sibuk sebagai timbalan ketua menteri 1 Pulau Pinang.

Menurut Anwar, rakyat boleh faham dan terima sekiranya sibuk bertugas tetapi rakyat tidak boleh terima sekiranya, sebagai wakil rakyat, tidak turun padang.

Jelas sekali Imam Pencen yang terkenal dengan skill beliau menendang peti undi ini, cuba mencari publisiti murah agar ahli-ahli Umno kembali mengingati beliau yang semakin tenggelam dari minda ahli-ahli Umno Permatang Pauh.

Syabas Imam Pencen, teruskan usaha 'murnimu' untuk menerajui Umno Permatang Pauh. Diharapkan selepas Umno lebih teruk porak perandanya kerana masing-masing tamakkan kuasa dan pangkat yang menjanjikan seribu satu projek dan habuan dunia.

Comments