SEJAK BILA IMAM HADHARI PANDAI BERCAKAP SOAL DEMOKRASI ~ Ref Malaysiakini

Naik meluat dan geli mendengar ucapan Imam Parti Dacing Senget, Imam Hadhari Wal Badawi bercakap soal prinsip dan maruah ketika membentang Bajet 2009 semalam.

Maka besurahlah Imam Dacing Senget, katanya, "Saya tidak akan membenarkan mandat rakyat dirampas daripada parti BN yang telah menang majoriti pilihanraya umum secara sah dan mengikut lunas demokrasi,".

Timbul persoalan di dalam minda saya, bila pula Imam Dacing Senget ini pandai bercakap soal lunas demokrasi dan prinsip. Bukanlah sebelum ini dan sehingga kini parti Dacing Senget sendiri tidak pernah mengamalkan demokrasi secara total sehingga 5 buah kerajaan negeri Pakatan Rakyat sering dianaktirikan atau dipandang sebelah mata oleh kerajaan pusat pimpinan Imam Dacing Senget.

Malah rakyat masih ingat bagaimana Parti Dacing Senget pernah merasuah ADUN-ADUN di Sabah dirasuah oleh Parti Dacing Senget sehingga kerajaan PBS Sabah ditumbangkan suatu ketika dulu.

Dalam isu Datuk Seri Anwar dan usaha Pakatan Rakyat ingin membentuk kerajaan baru, mereka tidak pernah berusaha merasuah dan menghasut Ahli-ahli parlimen Parti Dacing Senget masuk Pakatan Rakyat. Sebaliknya Ahli-ahli Parlimen Parti Dacing Senget sendiro sedar dan insaf bahawa tiada gunanya berada dalam parti Dacing Senget yang hampir hendak karam itu. Perbincangan terus diadakan tanpa adanya unsur rasuah seperti amalan dalam Parti Dacing Senget (PDS).

Semalam dilaporkan Datuk Seri Anwar mengadakan perbincangan dengan 10 orang ahli-ahli Parlimen Parti Dacing Senget dari Sarawak. Insya Allah perbincangan ini akan membuahkan hasil positif kearah matlamat 16 Septmeber.

Comments