DAH DUA BULAN BEREHAT

Sudah dua bulan aktiviti ku dalam jemaah begitu kurang. Cuma sesekali menghadiri perasmian mesyuarat agung cawangan-cawangan, usrah dan sebagainya.

Mengapa? Entahlah mungkin ini yang dikatakan perjuangan bermusim. Ahhhh tak mungkin perjuangan Islam ini didokongi secara bermusim. Tidak ada noktah dalam perjuangan. Hanya mati sahaja yang dapat memisahkan perjuangan Islam dari seseorang.

Semabok yang menjadi pejabat kedua ku juga jarang sekali ku kunjungi berbanding ketika selepas pembubaran parlimen dulu. Kerinduan hilai ketawa sahabat yang berkampung di Semabok dulu sudah hilang ditelan masa. Bilakah lagi ia akan kunjung tiba.

Namun aku mesti gagahi juga, lawan nafsu yang suka berehat dan bersantai dirumah ini. Jangan nanti 'kerelaxan' ini akan bersarang di dalam diri menyebabkan tulang menjadi semakin berat untuk berjuang.

Tanggungjawab ku sebagai Ketua Pemuda Kawasan telah dipikul oleh sahabat lain. Namun aku tetap mengambil tahu hal ehwal pemuda kerana sememangnya umurku masih umur pemuda.

Kini aku hanya ada amanah di peringkat negeri yang aku pegang, di samping AJK cawangan tempat aku menetap. Malah cawangan ku masih belum menunaikan 'rukun' berorganisasi iaitu menjalankan mesyuarat agung.

Insya Allah selepas Boss cawangan ku pulang dari China nanti kami akan bermesyuarat. Tekad ku kali ini aku akan cuba untuk menggerakkan cawangan ini menjadi cawangan terhebat di Kawasan Bukit Katil.

Angkasa Nuri
13 Mei 2008
10.24 malam

Comments