GUAN ENG SEDIA DIPENJARA

Ketua Menteri pertama yang mungkin dipenjara sebanyak dua kali. Itu mungkin rekod yang akan dicipta oleh Lim Guan Eng. Pertama dipenjarakan kerana membela dara sunti Melayu yang dirogol oleh Pangliman Negerinya sendiri dan kedua mungkin dipenjarakan atas tuduhan rasuah yang dia tetap tidak mengaku bersalah.
Itulah Guan Eng pejuang rakyat yang tidak takut untuk menegakkan kebenaran.  Syabas.
Hari ini Lim Guan Eng berkata beliau mungkin akan dikenakan hukuman penjara atas tuduhan rasuah dan salah guna kuasa ke atas tawaran hartanah, di mana pemimpin DAP itu mendakwa ia adalah rekaan BN sebagai sebahagian daripada sekatan ke atas pemimpin pembangkang.
Lim yang tetap mengatakan tidak bersalah atas tuduhan rasuah itu berkata kepada ahli-ahli parti di Kuching pada malam Jumaat supaya tidak "tawar hati" dan meneruskan perjuangan untuk "menyelamatkan Malaysia".
"Mereka berkata, kamu mahu mengadakan pilihan raya negeri kerana kamu mahu mengalihkan perhatian. Kerana kamu mahu untuk menyelamatkan Lim Guan Eng," kata Lim pada majlis makan malam kutipan dana bagi menampung kos guaman beliau.
"Tetapi sama ada kita menang pilihan raya ini, saya tidak fikir kamu boleh menyelamatkan Lim Guan Eng. Kita tidak boleh menyelamatkan Lim Guan Eng kerana BN mahu menghabiskan Lim Guan Eng. Saya telah menerima itu," katanya.

Comments