PROFESSOR AZIZ BARI KINI BERGELAR DR AZIZ BARI

Hebat sungguh UIA sehingga apa juga yang menjadi musuh Umno/BN akan menjadi musuh mereka. Terbaru UIA mengeluarkan kenyataan bahawa Prof Aziz Bari tidak boleh lagi menggunakan gelaran Professor kerana telah menamatkan perkhidmatan di UIA. Mengapa begitu takut mereka kepada Aziz Bari.

Jadi terkini Prof  Dr Aziz Bari kini bergelar Dr Aziz Bari sahaja. Kita yakin Aziz Bari juga tidak lapar dengan gelaran itu. Kalau beliau pelahap dengan gelaran itu sudah lama beliau menjadi pembodek dan 'yes man' kepada Umno/BN.

Orang macam Aziz Bari ini kalau jadi Yes Man sudah lama jadi Rektor UIA. Beliau belajar di UIA, mengajar di UIA dan mendapat gelaran Professor lebih awal dari kebanyakan Professor UIA yang ada sekarang. Kalau tidak silap Rektor UIA sekarang Zaleha Kamruddin lebih junior dari beliau.

Comments

datuk said…
Betul lah tu, gelaran Prof.ke Prof. Madya ke semuanya hanya semasa dalam Universiti. Dah berhenti tu dia akan lucut serta merta, tak kan lah badan sendiri tak tahu.......orang respek pendirian dan pendapat dia bukannya gelaran dia. Apalah nak heboh sangat.
Anonymous said…
Professor bukan gelaran tapi adalah jawatan. Kalau dia dah berhenti bermakna dia tidak menjawat jawatan itu lagi. Isu ini juga pernah terjadi kepada prof madya mahadir Khir satu masa dulu.
Anonymous said…
ular yang menyusor akar ta akan hilang bisa nya.
Anonymous said…
Kalau mcm tu terbuktilah nak jadi Prof kena pandai bodek...Prof yg ada di Msia kebanyakan tiada kualiti tetapi kuantiti..