DIDUNIA SUDAH DIMULIAKAN ALLAH ~ Ref Malaysiakini

Pemergian Ahli Parlimen Bukit Gantang, Allahyarham Hj Roslan Shaharum memang mengejutkan. Namun semua itu kuasa Allah. Kita tidak dapat menghalang kehendakNya. Beliau memang dikenang sebagai seorang pejuang Islam yang istiqamah dan komited. Hingga ke akhir hayatnya beliau mempertahankan kedaulatan dan kemuliaan Islam.

Pada malam terakhir sebelum kematiannya beliau masih bersama-sama pemimpin dan rakyat hadir dalam ceramah PR di kediaman Menteri Besar Perak. Itulah semangat yang ditunjukkan oleh Allahyarham. Esoknya Allahyarham dipanggil mengadap Allah sehingga ramai para pimpinan dan rakyat tidak mempercayainya sehinggalag berita itu disahkan.

Pada hari pengemubian beliau semalam berduyun-duyun umat Islam menziarahi beliau. Solat jenazah diadakan sebanyak 3 kali memandang terlampau ramai sahabat handai, rakan taulan dan rakyat yang memberi penghormatan kepada jenazah beliau.
Didunia beliau sudah dimuliakan Allah, Insya Allah di Akhirat kelak begitu juga. Itulah kemuliaannya hamba Allah yang berjuang menegakkan Islam dan berjihad untuk meningkatkan syiar Islam di bumi Allah ini. Al Fatihah. Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh beliau. Amin.
Gambar ihsan Blogger Cina Islam. Gambar orang ramai yang menziarahi jenazah beliau dianggarkan jumlahnya melebihi 10,000 orang.

Comments

Anonymous said…
Alhamdulillah... tiada bas, tiada elaun dan tiada lilitan kepala kuning maka beduyun-duyun manusia berhimpun untuk menyempurnakan fardhu kifayah.. sedarkah mereka yang berlilitan kepala kuning dunia makin hampir dipenghujungnya.
muraisenja said…
Semoga Allah menempatkan rohnya bersama2 org2 soleh dan para syuhada... Al-Fatihah..